Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Tackar! Får man se vad man kan ha för nytta av detta.....
Någon som har lite mer erfarenheter av Acoors olika hotell? T.ex. om man ofta blir uppgraderad?
 

David

Medlem
Tackar! Får man se vad man kan ha för nytta av detta.....
Någon som har lite mer erfarenheter av Acoors olika hotell? T.ex. om man ofta blir uppgraderad?

Inte mycket mer än att jag några gånger bodde på Mercure i Shanghai och jag inte kunde få poäng då jag bokat med corporate rate. Jag vet inte hur vanligt detta fenomen är ibland andra hotellkedjor men det har aldrig varit ett problem på t.ex. Marriott där jag numera bosätter mig när jag kan.
 

Jacob

Medlem
Någon som har lite mer erfarenheter av Acoors olika hotell? T.ex. om man ofta blir uppgraderad?
Det är en ganska blandad kompott av hotellkedjor.
Längst ner på skalan finns den lite mer budgetinriktade kedjan Ibis följt av medelklasskedjan Mercure. Sedan kommer den lite bättre kedjan Novotel och högst upp Accors lyxkedja Sofitel som har ett antal riktigt bra hotell. Jag har testat samtliga dessa. Sen finns det några småkedjor till som jag inte har koll på.

Ett eventuellt platinumkort med förmåner och uppgraderingar blir mer relevant desto bättre kedja man bor på.

Jag bodde på Sofitel i Shanghai i somras och där fanns club floor med club lounge, så får man uppgraderingar dit är det värt en del.
 

Magino

Medlem
Tydligen så måste man be om att få en rumsuppgradering ifall man vill ha en, och sedan får man inte någon på Novotel hotellen.

Hittade detta erbjudandet och informationen på en blogg av Gary
 
Toppen