Senaste nytt

Blåbär önskar råd ang Hilton Honors, Avios/BAEC och EuroBonus

Bibinski

Medlem
AAA sparade oss $89 på Westin Cayman och gratis frulle per natt jämfört med alla andra promotions så det finns riktigt bra fynd där ute.
Jag är inte skeptiskt, både du och @agehall bor säkerligen oftare på hotell än mig. Dock så har jag personligen inte lyckats hitta dessa inom europa då det varit aktuellt för mig. Skulle ni säga att dessa erbjudanden är lika frekvent förekommande i europa som i väst ?
 

agehall

Medlem
Jag slog på lite slumpmässiga städer i Europa för en natt i Augusti nu och det stämmer att AAA-erbjudandet inte är superbilligt jmf med vanlig rack rate. Men lite billigare var det i samtliga fall.

En stor fördel som jag ofta utnyttjar, är att AAA är avbokningsbart och oftast ligger i nivå med prepaid rate.
 

Senator

Moderator
Jag vet för lite om AAA, eftersom jag inte har varit medlem sedan 1999 när jag senast bodde i USA. Men jag gissar deras styrka ligger i priser i Nordamerika och inte i Europa med tanke på den låga andelen amerikanerna som har pass ;). Det här tas ur ett minne som inte alls kommer ihåg allt längre, men jag tror det var under 25% av USAs befolkning som har pass.. Kuriosa är att om jag minns rätt, så hade inte George Bush II ett pass när han blev president...
 

agehall

Medlem
Nejdå, alla organisationer likt Motormännen i Sverige är i princip associerade med AAA.

Jag har inte tittat så mycket på AAA-priser i EU sista året, men det är ju inte omöjligt att de blivit sämre. Det är ju lite som MVP-koden som urvattnades innan den dog helt. Nu har ju Hilton gjort om det lite, så den fungerar igen, iaf i USA, men jag vet inte hur den funkar i EU just nu.
 

Luke

Medlem
Jag har inte tittat så mycket på AAA-priser i EU sista året, men det är ju inte omöjligt att de blivit sämre. Det är ju lite som MVP-koden som urvattnades innan den dog helt. Nu har ju Hilton gjort om det lite, så den fungerar igen, iaf i USA, men jag vet inte hur den funkar i EU just nu.

Finns det någon tråd som beskriver MVP för Hilton mer i detalj? Finns det någon nackdel att boka med denna i USA, och/eller ställs det några motkrav? Tänkte planera min nästa resa till USA så att jag täcker in 3 olika stays för att kvalificera till HHG enligt Flying Blue fast track, och på flera hotell ger MVP upp till 20% på Best Available rate. Skulle bara vara olyckligt om denna rate t ex inte kvalificerade som en giltig "stay"...
 
Toppen