Senaste nytt

Blå tåget kopplar på gröna vagnar - 250kr mellan Göteborg o Stockholm

In_Sweden

Medlem
Notera att du måste köpa dessa biljetter senast en vecka innan.
Nyheter
Detta känns som ett väldigt spännande val av strategi, om det är bra eller inte får framtiden visa. Men det pekar kanske ytterligare på att Blå Tåget har turister snarare än affärsresenärer i fokus. Om de ändrar sig efter att ha kört mer eller mindre tomma gröna vagnar i några veckor får vi se, för det är vad jag gissar att resulatet blir.
 

Magino

Medlem
Om det skulle vara en säkerhetsrisk att låsa däremellan kan de installera en nödöppningsanordning på dörren. Känns inte som det behöver vara svårare än så.
 

Palazzi

Medlem
De har helt ändrat detta koncept o Gröna Tåget kommer i framtiden vara ett helt eget tåg, o inte vagnar på befintliga blå tåget.

Restaurangvagn o kiosk kommer finnas, men inte i samma exklusiva snitt som på blå tåget. Inget piano ombord gissar jag...

Avgångar t/r på mån, fre, sön. Blå tåget kör idag: mån, tor,fre,lör, sön.... dock andra tider. Detta ger möjligheter för att bättre anpassa tiderna för en weekend. Hoppas på bra gehör så vi får ett grönt tåg även på torsdagar.

Priset sänks från redan låga 250kr till 195kr - fast pris. Blå tåget kostar 250kr i andra klass från Göteborg o 350kr från Stockholm (svårt att förstå varför). 1:a klass 750kr enkel (tycker inte det befogar skillnaden).

Hur priserna och kvaliteten i restaurangen kommer skilja sig återkommer jag med. Åt riktigt bra dagens för 125kr + dryck, kaffe o dricks förra veckan.

Trafikstart är 15:e April. Jag har ingen resa planerad dit på ett tag, så någon annan får gärna ge åsikter.
 
Toppen