Blå tåget får trafiktillståndet indraget

Diskussion i 'Övrigt' startad av Jakob Österberg, 29 Juni 2016.

1. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om de lyckas med att få inhibition av beslutet så gäller det inte förrän det vunnit laga kraft. Men om inhibition inte medges så är det stopp den 5 juli.

2. Jag håller tummarna! Brukar nyttja morgonavgången upp från Göteborg o äta lunch innan jag stiger av för ett eftermiddagspass på jobbet.

Hade önskat en ökning av avgångar för att verkligen kunna nyttja bolaget mer frekvent, men om bolaget sköts så tveksamt (läste lite på postvagnen) är det kanske mycket att hoppas på :/

Agö gillar detta.
  3. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inhibition gör också att de under processens gång hinner rätta till brister, men då gäller ju att de får börja beta av bristerna och inte bara låtsas som om de inte finns. Det verkar som om det är det senare alternativet som har gällt för dem. Vore trist om de försvann, de är alltid mitt förstahandsval om jag inte har bråttom.

4. Gus

Gus Medlem

Så tråkigt! :( Blå är inte bra att ha med i sitt företagsnamn! Först Blå taxi, och nu Blå tåget! :eek: Vad blir nästa att gå i graven? Blue Label whisky? I så fall blir min flaska en riktig raritet! :)

5. Överklagandet avslogs, så inget mer Blå Tåget. Kanske återuppstår i annan skepnad, men tror inte Trafikverket ger sig......de verkade ha på fötterna i given tvist.

Tråkigt beslut, men troligen rätt.

6. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blue1?

SNIFF gillar detta.
  7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte över än. Ärendet hanteras nu av Förvaltningsrätten.

Omedelbart stopp för Blå tåget

8. Låter hoppfullt, men av de kommentarer jag såg på ett annat forum verkade chanserna små. Hoppas de kommer tillbaka i någon form iaf......de har ju en hel del renoverade vagnar som nu annars står stilla.

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förvaltningsrätten i Falun beslutade idag att tågen får rulla (åtminstone) till 15 juli.

Blå tåget rullar igen | SVT Nyheter

Smuffe, Palazzi och dino_81 gillar detta.
  10. Jag hade 50% chans, men hade 100% fel. Därför jag inte tar några trisslotter :p

Men; superkul att de rullar vidare ett tag till iaf.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!