Senaste nytt

Billigaste Star Alliance Jorden Runt biljetterna 2012!

Kris

Medlem
Matnyttig info!
Hur gör man för att garantera de danska priserna? Räcker det att välja CPH som utgångspunkt (ex då man bokar med planning tool på *A.com), eller måste man ställa ut biljetter till dansk adress eller motsv.?

Kris
 

magic

Medlem
Kanske lite off topic, men vi åkte jorden runt med Virgin Atlantic/Singapore Airlines/Air New Zealand i våras och betalade under £1000 per vuxen för 37000 miles. Jag ser att de ändrat lite i förutsättningarna sedan dess, men tror att det fortfarande är mycket flyg för pengarna. Läs mer på The Great Escapade - Welcome
 
Matnyttig info!
Hur gör man för att garantera de danska priserna? Räcker det att välja CPH som utgångspunkt (ex då man bokar med planning tool på *A.com), eller måste man ställa ut biljetter till dansk adress eller motsv.?

Kris

Det räcker att ställa ut biljetten med CPH som utgångspunkt. Jag ställde ut biljetter ex-KEF genom att ringa SAS i Sverige med min vanliga adress osv.
 

Kris

Medlem
Tack! Nu ska det förhoppningsvis snart bokas RTW i C, då med CPH som utgångspunkt. Har en preliminär rutt på 33 954 Miles. :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag tror att det händer dock mer än en gång om året vid t ex valutakris på ett eller flera länder.
Jag minns att Jordenrunt biljettpris från Island rättades ganska snabbt efter valutakrisen på Island.
 

cphmmx

Ny medlem
Hej,

Intressant med så olika prissättning på liknande biljett i norden.

Great Escapade är en jordenruntbiljett med flera bra bolag med i Star Alliance: Air New Zeeland, Singapore Airlines och Virgin Atlantic (EJ *). Det finns en interaktiv möjlighet att pröva lägga ut rutter på hemsidan.

The Great Escapade - Welcome

Biljetten utgår från London eller Manchester, Aberdeen, Belfast samt Edinburgh) och är prisatt i £ GBP. För upp till 29000 miles från London kostar biljetten (exkl skatter) som dyrast 14-23 december pris 1712 £ men är billigast 26 april till 20 juni då samma biljett kostar 1007 £. Finns i dyrare versoner för 30500, 32000 och 33500 miles. Ett års giltighet och möjlighet att boka om under resan utan avgift till flygbolaget på samma väg. Max 3 stopp i Australien och Nyar Zeeland. Finns även i C-klass men kostar då från 6262 £...

The Great Escapade - Terms and Conditions

Om man skall besöka ostronfestivalen i Bluff (26 MAJ 2012) är följande rutt möjlig med Air New Zeeland och Singapore Airlines:

LHR-LAX-CHC-INV-AKL-PVG-SIN-LHR

Biljetten ger 28311 miles enligt hemsidans räknare
(28283 miles enligt great circle mapper Great Circle Mapper),
med kostnad i maj på 1007 £ plus flygskatter.

Då jag åkte för två år (aug 2009) med denna biljett var jag även i Tonga, men det går inte längre direktflyg LAX-TBU. Men det finns goda möjligheter att flyga till både down under och övärlden i oceanien. NZ-Loungen i Invercargill var liten med trevlig utsikt på plattan och goda Nya zeeländska viner ad libitum. For LHR-LAX med VS som var helt ok men inte gav *-poäng. NZ lokalt tog serviceavgift på någon huindralapp för att boka om ett flyg, men ingen formell avgift.

BOOKING CLASS - BUSINESS ECONOMY
SQ D M
NZ - INTL Z T
NZ - TASMAN/PACIFIC ISLANDS
Z M
NZ - DOM Z H
MI C/J Y
VS Z X



NZ klass T och SQ klass M ger 100% på aeroplan/air canada just nu, men sånt kan ju ändras.
 
Toppen