Senaste nytt

Billigaste sättet att få Amex Platinum?

andreash

Medlem
Jag har haft Amex Platinum utstallt i Australien, Singapore och Hong Kong och samtliga har varit i metall vad jag kan minnas. Kor Amex verkligen plast pa Platinum i Sverige? Visste inte ens att det kortet kom i plast overhuvudtaget.. inte for att det har nagon storre betydelse (eller alls), men kanns bara en aning "snalt" fran Amex's sida.

Samtidigt antar jag att bade inkomstkrav och kostnad for Amex Plat ar lagre pa skandinaviska marknader an i Asia Pacific.

Ja sist jag testade var det plast här i Sverige.

Hur ser pris och krav ut i Asien för det?
 

igelkotten

Medlem
Minns inte AU och SG på rak arm, men i HK ligger avgiften på ca 9000 sek och krävs motsvarande ca 1 miljon i årsinkomst efter skatt. Liknande i de andra två länderna.

Vanliga Platinum charge card kostar 1712 sgd pa, (11400 sek) och kräver 200 000 sgd i inkomst.

de har dock också ett platinum credit card, där kostnaden är 321 sgd p.a., dvs ca 2100 kr. Inkomstkrav för expats är 60.000 sgd p.a. (400 000 kr).

Förstnämnda kort har dock många fler förmåner förstås. Jag ska söka det sistnämnda kortet nästa månad efter min flytt till Singapore.
 

ACervin

Medlem
Jag har haft Amex Platinum utstallt i Australien, Singapore och Hong Kong och samtliga har varit i metall vad jag kan minnas. Kor Amex verkligen plast pa Platinum i Sverige? Visste inte ens att det kortet kom i plast overhuvudtaget.. inte for att det har nagon storre betydelse (eller alls), men kanns bara en aning "snalt" fran Amex's sida.

Kan bekräfta ett ganska snofsigt metallkort här i Australien vilket även gäller extrakorten.

I Australien ingår som jämförelse med Sverige; Priority Pass till en själv och en person med extrakort, 450 dollar resekredit, Accor Plus medlemsskap samt Gold Hilton, Starwood, Radisson och Golden Circle Jade på Shangri-La utan krav på återkvalificering. Medlemskap Fine Hotels & Resorts. Uppgraderat medlemskap på Hertz och Avis och gratis prenumeration på en finanstidning och sedan alla Amex o Centurion lounger World wide samt Virgin Australia domestic. Reseförsäkring och Platinum Service. Man får ligga i om allt skall utnyttjas!

Som tillägg, ovan gäller Platinum Charge 1450 AUD per år
 

staff

Medlem
Kan bekräfta ett ganska snofsigt metallkort här i Australien vilket även gäller extrakorten.

I Australien ingår som jämförelse med Sverige; Priority Pass till en själv och en person med extrakort, 450 dollar resekredit, Accor Plus medlemsskap samt Gold Hilton, Starwood, Radisson och Golden Circle Jade på Shangri-La utan krav på återkvalificering. Medlemskap Fine Hotels & Resorts. Uppgraderat medlemskap på Hertz och Avis och gratis prenumeration på en finanstidning och sedan alla Amex o Centurion lounger World wide samt Virgin Australia domestic. Reseförsäkring och Platinum Service. Man får ligga i om allt skall utnyttjas!
Och ganska bra välkomstbonus när det gäller Membership Rewards om jag minns rätt? Här i HK är det motsv 83333 miles för närvarande, inkl värvningsbonus.
 

aldrighemma

Medlem
Det finns väl inga direkta inkomstkrav längre för AmEx Platinum i Sverige?
Det är väl antagligen samma som för dom andra korten i så fall. Jag försökte att ordna med Amex Premium till min dotter som studerar, då sa dom att kravet var 240 000 SEK/år om jag kom ihåg rätt.
I och för sig ett väldigt lågt krav, med dock ett inkomstkrav ;)
 

agehall

Medlem
Det är väl antagligen samma som för dom andra korten i så fall. Jag försökte att ordna med Amex Premium till min dotter som studerar, då sa dom att kravet var 240 000 SEK/år om jag kom ihåg rätt.
I och för sig ett väldigt lågt krav, med dock ett inkomstkrav ;)
Jo, de vill se att du har en rimlig möjlighet att betala dina räkningar, men det är inte den typen av inkomstkrav som finns på många andra ställen där det krävs inkomst helt orelaterat till vilken kredit du faktiskt får.
 
Toppen