Senaste nytt

Billigaste sättet att få Amex Platinum?

Joje_66

Medlem
Fick inga bagagetaggar för ett år sen men när de strulade med anslutning till Priority Pass så skickade de två som plåster på såren.
Så kanske om man gnäller och tigger lite ;)
 

Resenär

Medlem
Bagagetaggarna är ju inte direkt diskreta/snygga. Känns snarare som att jag skulle vilja ha betalt för att jag går runt och gör reklam för amex, än att se dem som en förmån =)
 

ESGP

Medlem
Någon som vet om man mot betalning eller dylikt kan lägga till ytterligare ett platinumkort om man redan har två utfärdade? (Alltså Platinum Huvudkort+ Platinum extrakort redan utfärdat)

På sidan ”lägg till extrakort” kan jag fortfarande välja ett platinumkort utöver den givna möjligheten att utfärda guldkort.
 
Någon som vet om man mot betalning eller dylikt kan lägga till ytterligare ett platinumkort om man redan har två utfärdade? (Alltså Platinum Huvudkort+ Platinum extrakort redan utfärdat)

På sidan ”lägg till extrakort” kan jag fortfarande välja ett platinumkort utöver den givna möjligheten att utfärda guldkort.

Som jag läser villkoren (sida 3, punkt 3.2 Avgifter och kostnader forts.) i https://www.americanexpress.com/content/dam/amex/se/documents/medlemsvillkor/kreditkort.pdf så finns det ingen möjlighet att betala för fler kort med Platinum. Man får, gratis, ett additional card (Platinum) till sig själv, och ett extrakort (Platinum) till någon annan, samt 4 extrakort (Guld) till andra. Alla ingår gratis, men man kan inte köpa ytterligare.

Detta sagt, ringer man kundtjänst kanske det går ändå om man har tur...

Jag har för mig att det går att ha fler Platinum-extrakort om man har ett Centurion-kort, men de villkoren har jag inte tillgängliga just nu. Och givet priset är det nog mer ekonomiskt att faktiskt betala för två separata Platinum-abonnemang i så fall, så länge mottagaren är kreditvärdig...
 

Konto93

Medlem
Det går att lägga till ett extra platinum för 2 500kr/år men... Det ingår inget PP eller statusar det enda du får är pontus typ annars är det som att ha ett green eller gold.
 

staff

Medlem
Vissa är mer flimsiga än andra men börjar komma en del metallkort nu annars om man föredrar hårda kort, får se när amex släpper nått sånt
Jag har haft Amex Platinum utstallt i Australien, Singapore och Hong Kong och samtliga har varit i metall vad jag kan minnas. Kor Amex verkligen plast pa Platinum i Sverige? Visste inte ens att det kortet kom i plast overhuvudtaget.. inte for att det har nagon storre betydelse (eller alls), men kanns bara en aning "snalt" fran Amex's sida.

Samtidigt antar jag att bade inkomstkrav och kostnad for Amex Plat ar lagre pa skandinaviska marknader an i Asia Pacific.
 
Last edited:
Toppen