Senaste nytt

Billigaste sättet att få Amex Platinum?

hg1980

Medlem
Hmm, det är inget extrakort du har införskaffat dig då? Tänker om det kan ha råkat komma före ditt riktiga kort. Extrakort får man nämligen i ett vanligt vitt kuvert.
+1 på den. Mitt "additional card" för firmautläggen kom på det viset, och de kom några dagar innan huvudkortet som kom i boken.
 

joakgarp

Medlem
Hmm, det är inget extrakort du har införskaffat dig då? Tänker om det kan ha råkat komma före ditt riktiga kort. Extrakort får man nämligen i ett vanligt vitt kuvert.

Låter konstigt att kunna beställa ett extrakort utan att inneha ett huvudkort. Jag har bara ett kort hos dem när jag loggar in också. Borde inte vara möjligt. Kan vara så att det är ett mänskligt misstag från deras sida och när de skulle beställa ut brevet ihop med kortet så valdes brev för extrakort.
 

joakgarp

Medlem
Jag ringde Amex idag och fick svar att detta är en ny grej de kör med för att spara tid osv (och kanske även på miljö). Man får inget välkomstbrev eller något som bekräftar ens medlemskap samt förmån man har valt för att bli medlem. Kortet skulle jag aktivera det själv på deras hemsida och läsa mig till deras villkor.
Men hon kunde informera mig vad jag fick och det var 3 fria månader och 200 000poäng om jag når upp till 20 000kr på 3 månader. Och det var ju bra :) Mycket trevlig kundtjänst.
 

Pasival

Ny medlem
Ingenting. Kom ett anonymt kuvert som vilket kort som helst. Lite dåligt kan jag tycka men å andra sidan ger dom bort ett kvartal gratis och även debiterar per månad så kanske det är för att man vill få fler att ansöka om kortet.
 

DOEL

Medlem
Lånar tråden lite till en liknande fråga, ifall man bjuder in någon till Platinum får de ju 3 mån gratis samt 200k poäng om de handlar för mer än 20 k på 3 mån, innebär det då att ifall ens vän skulle avsluta kortet efter 2 mån och han då handlat för ca 60k att han då får 260 k poäng och slipper betala någon avgift?
 

ESGP

Medlem
Inga kom till mig i höstas, hade gärna lagt vantarna på ett par taggar från Amex. Om någon lyckas med kundtjänst etc. får ni gärna slänga iväg ett meddelande här :) tycker Eurocard hade en mycket trevligare välkomstförpackning, Amex skickade ett vanligt trött kuvert...
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen