Senaste nytt

Billigaste sättet att få Amex Platinum?

joakgarp

Medlem
Hej! Jag är ute efter att skaffa Amex Platinum inför en större 5veckors asien-resa i augusti.
Det jag söker efter är att första året helst ska vara kostnadsfritt eller en mindre kostnad.

Ser en värvningstråd här på forumet men antar att det bara rör sig om en welcome gift i form av poäng.
 
Last edited:

DanielKif

Medlem
Hej! Jag är ute efter att skaffa Amex Platinum inför en större 5veckors asien-resa i augusti.
Det jag söker efter är att första året helst ska vara kostnadsfritt eller en mindre kostnad.
Jag ser att SAS har en helt okej drive om 500kr första året. Är detta den bästa?
SAS EuroBonus American Express Premium Credit Card

Ser en värvningstråd här på forumet men antar att det bara rör sig om en welcome gift i form av poäng.
Rubriken säger Platinum. Det kortet kostar 6000:- per år.
Premium(som du länkar till) kan du få för 500:- första året dom du skrev. Dessutom värvningsbonus om du låter någon värva dig.
Att få det helt gratis tror jag inte är möjligt.
 

joakgarp

Medlem
Rubriken säger Platinum. Det kortet kostar 6000:- per år.
Premium(som du länkar till) kan du få för 500:- första året dom du skrev. Dessutom värvningsbonus om du låter någon värva dig.
Att få det helt gratis tror jag inte är möjligt.

Jag läste fel på ordet Premium och Platinum på sas hemsida >.< *morgontrött*
Då förstår jag att det kan vara svårt att få ner den höga årsavgiften. Ändrat mitt huvudinlägg och tagit bort länken till Sas då det inte är aktuellt längre.

Tack för snabbt svar!
 

joakgarp

Medlem
Jag beställde ett Amex platina ändå och har haft kortet i lite mer än en vecka. Men får man verkligen inget välkomstbrev som välkomnar en och redovisar kostnader skriftligt samt bekräftar vilken medlemsbonus jag fick när jag blev medlem?

So far är jag inte imponerad. Kortet känns tunt och plastigt med.

Tycker det även är synd att svenska Amex inte har valt att profilera sig lika bra som amerikanska motsvarigheten. Jag tänker på som ett kort för Travellers och 0% valutapåslag. Nu försöker man locka med lite både men inte fullt ut...
'Shop like a local' funkar inte riktigt
Top Credit Cards with No Foreign Transaction Fees for 2017
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Jag beställde ett Amex platina ändå och har haft kortet i lite mer än en vecka. Men får man verkligen inget välkomstbrev som välkomnar en och redovisar kostnader skriftligt samt bekräftar vilken medlemsbonus jag fick när jag blev medlem?

So far är jag inte imponerad. Kortet känns tunt och plastigt med.

Tycker det även är synd att svenska Amex inte har valt att profilera sig lika bra som amerikanska motsvarigheten. Jag tänker på som ett kort för Travellers och 0% valutapåslag. Nu försöker man locka med lite både men inte fullt ut...
'Shop like a local' funkar inte riktigt
Top Credit Cards with No Foreign Transaction Fees for 2017

När man beställer ett Amex Platinum så får man ett en välkomstbok som redovisar vilka fördelar du får genom kortet. Man får även två bagagetags med läderrem. Detta gäller dock inte om man beställer ett extrakort.
 

joakgarp

Medlem
När man beställer ett Amex Platinum så får man ett en välkomstbok som redovisar vilka fördelar du får genom kortet. Man får även två bagagetags med läderrem. Detta gäller dock inte om man beställer ett extrakort.

Hmm det har jag inte fått. Inte heller pinkod. Avvaktar en vecka till så ringer jag till dem.
 

Tonton

Medlem
Vad konstigt. Jag fick bara ett vitt vanligt kuvert där det stod att jag skulle aktivera det på hemsidan. Inte mer än så... Jag avvaktar lite och se.

Hmm, det är inget extrakort du har införskaffat dig då? Tänker om det kan ha råkat komma före ditt riktiga kort. Extrakort får man nämligen i ett vanligt vitt kuvert.
 
Toppen