Senaste nytt

Billigaste sättet att bli oneworld Sapphire (motsvarande Star Alliance Gold)?

Nahoj

Medlem
Ett litet tips till er som ännu inte har blivit matchade.

Skriv ett vänligt meddelande till Iberia via Facebook, och fråga om de kan kontakta Iberia Plus. Om ni har någon bokning med antingen Iberia, eller annat flygbolag inom alliansen One World, ska ni passa på att nämna det, så att ni förhoppningsvis kan bli prioriterad.

Ovanstående gick utmärkt för mig.

Lycka till!
 
Inget utfall. Jag sa att jag varit medlem sedan tidigare och hon menade att alla som varit medlemmar sedan tidigare var exkluderade från kampanjen. Jag har inte heller hört något sedan mejlet om att det var mycket ansökningar just nu.
Jag fick svar per email den 23 december att jag blev exluderad från kampanjen då jag redan var Iberia-medlem.
According to the documentation you have provided us with, we inform you that you have already been registered as a frequent flyer member of IberiaPlus Programme. Therefore the benefits of this promotion do not apply.
 

Nahoj

Medlem
Jag fick svar per email den 23 december att jag blev exluderad från kampanjen då jag redan var Iberia-medlem.

Hade du blivit medlem i samma veva som kampanjen, eller varit medlem hos dem långt innan dess?

Varför jag undrar, beror på att jag vet att många missförstod kampanjen, och öppnade nytt medlemskap innan man skickade in begärna om matchning. I de fall, har folk kunnat återkoppla till dem, och meddelat att de blivit ny medlem först när de blev varse om kampanjen. Det kluriga med denna kampanj var att man inte skulle öppna något nytt konto, innan man skickade in formuläret till dem. Efter att formuläret var inmejlat, öppnade Iberia Plus kontot utifrån ifyllda uppgifter.
 

Buffy

Medlem
Hade du blivit medlem i samma veva som kampanjen, eller varit medlem hos dem långt innan dess?

Varför jag undrar, beror på att jag vet att många missförstod kampanjen, och öppnade nytt medlemskap innan man skickade in begärna om matchning. I de fall, har folk kunnat återkoppla till dem, och meddelat att de blivit ny medlem först när de blev varse om kampanjen. Det kluriga med denna kampanj var att man inte skulle öppna något nytt konto, innan man skickade in formuläret till dem. Efter att formuläret var inmejlat, öppnade Iberia Plus kontot utifrån ifyllda uppgifter.
Så gjorde jag :( blev de som gjort så nekade matchning?
 

Henrik_B

Medlem
Låter ju konstigt. Varför stod det då i formuläret att man skulle fylla i numret?

GEBEN SIE IHRE BERIA PLUS NUMMER AN

Har stött på två ggr. sedan oktober utan framgång.
 

Nahoj

Medlem
Låter ju konstigt. Varför stod det då i formuläret att man skulle fylla i numret?

GEBEN SIE IHRE BERIA PLUS NUMMER AN

Har stött på två ggr. sedan oktober utan framgång.

Håller med om det. De borde ju kunna se om man de facto har öppnat kontot precist vid kampanjsläppet.

Det som jag skrev förut, har jag dels läst via annat forum, dels fått information av Iberia Plus via telefon.

Prova att kontakta Iberia via Facebook, och tala om att du har väntat så länge, och därför undrar om de kan kontakta Iberia Plus och kolla på ärendet.

Ge inte upp!
 
Ett litet tips till er som ännu inte har blivit matchade.

Skriv ett vänligt meddelande till Iberia via Facebook, och fråga om de kan kontakta Iberia Plus. Om ni har någon bokning med antingen Iberia, eller annat flygbolag inom alliansen One World, ska ni passa på att nämna det, så att ni förhoppningsvis kan bli prioriterad.

Ovanstående gick utmärkt för mig.

Lycka till!


Gjorde följande som Nahoj berättade om, dem sa att det kommer vara klart för alla innan den sista januari men förhoppningsvis kunde de prioritera mig!
 

Lollet

Medlem
Jag blev medlem i Iberia samma dag som jag skickade förfrågan om status match, vilket är nästan 3 månader sen. Idag fick jag svar att jag fick gold :)
 

Nahoj

Medlem
Gjorde följande som Nahoj berättade om, dem sa att det kommer vara klart för alla innan den sista januari men förhoppningsvis kunde de prioritera mig!

Glädjande om mitt tips lyckats hjälpa dig. :)

Är själv mycket nöjd med den responsen jag fick av Iberia via Facebook. Först skrev de att jag skulle säga till om jag hade några kommande flygningar, jag svarade då att jag hade åtminstone tre flyg bokade med Qantas (samma allians, One World) i Australien. Då fick jag svaret att eftersom jag hade OW-flyg inbokade, skulle de fråga sina kollegor om de kunde prioritera min ansökan. Dagen efter fick jag återkoppling på att de kontaktat Iberia Plus, och tre dagar därefter fick jag svaret från Iberia att Iberia Plus behandlat min ansökan. Väldigt tillfreds med den konversationen, så jag rekommenderar alla andra som väntar på matchning att kontakta Iberia via Facebook, ifall någon OW-flygning ska ske inom kort.
 
Toppen