Senaste nytt

Billigaste månadshyra, mälardalen?

FF#1

Medlem
En kompis som alltid brukar resa runt och "backpacka" i världen på semestern har av förklarliga skäl fått tänka om. satt och hade ett virtuellt fika i dag och spånade om hur semestern ska spenderas.

Han har ingen bil men väl ett körkort, så jag förslog att han sak månadshyra en bil i sommar för att ta sig lite längre än vad man kan med cykel eller till fots.

Så frågan är, någon som har pejl på de bästa erbjudandena på månadshyra?

Har fått en massa mail med diverse erbjudanden och rabatkoder, men pga, inga planer att hyra bil själv åkte de i soptunnan. Så tips mottages gärna.
 

Berglund

Medlem
Både Avis och Hertz erbjuder mini-lease, Hyra på minst 30 dagar. Det är inget jag följer prisutveckligen för så jag har dålig koll på vad som är ett bra pris men jag har sett priser som börjar runt 5000 kr per månad hos dem båda.
 

fcx

Medlem
Sixt skickar ut mycket mail om detta:

  • Bokningsperiod: T.o.m. 31.05.2020
  • Senaste upphämtning: T.o.m. 31.05.2020
  • Hyreslängd: 30 - 90 dagar


Prisöversikt per hyrbilskategori*:



  • CDMR (t.ex. Mercedes A-class, Mini Cooper Clubman): SEK 5395
  • ILMR (t.ex. BMW 2-series, Mercedes B-class): SEK 5900
  • FWMR (t.ex. Mercedes C-klass stw, BMW 3-series stw, Audi A4 stw): SEK 7700
  • PWMR (t.ex. Audi A6 Stw, BMW 5-series Stw, Mercedes E-class Stw): SEK 8200
  • PFMR (t.ex. BMW X3, Mercedes GLC, Audi Q5): SEK 8950
 
Funderade på samma sak, att ha bil i sommar, och kom fram till att bilpool var bästa alternativet. Blev Sunfleet för mig. Om du jämför priser så kom ihåg att bränsle inte ingår i hyrbilen.
 
Jag ska hyra sex veckor i sommar och ska en hel del upp till Västerbotten (hoppas jag iaf med tanke på Corona) och då märkte jag snabbt att Hertz var bästa alternativet. Där ingick fria mil även på långhyra, det gjorde det inte hos Avis och de andra. Men ska man inte åka lika långt kan man ju klara sig på 250 eller 350 mil i månaden.
 

FF#1

Medlem
tack för input, från dryga 5000 altså, det är ju inte så farligt om man behöver en bil under semestern.
 

Felix

Medlem
Även Europcar har förmånliga priser just nu, Skoda Fabia för 4000 kr/mån och Golf i elbilsutförande för 5000 (Inkl. 300 mil). Brukar alltid hyra hos Avis, men tycker Europcar erbjuder betydligt bättre bil och mil för pengarna så funderar på att ge dem en chans.

Kampanj | Europcar Korttidsleasing
 

Tur-Ture

Medlem
Avis Arlanda har bra priser, mycket bättre än Sthlm city. Hyr just nu en Kompakt m automat (typ Corolla enl hemsidan), fick en Nissan Qashgai för 4.500 för en månad, efter en månad kan jag förlänga valfri längd med samma dygnskostnad
 

FF#1

Medlem
någon som har koll på bra erbjudande just nu?
Kompisen kollade runt lite men det verkar vara ont om bilar på många kontor.
Har de stängt ner för sommaren eller har de sålt slut?
 
Toppen