Billigaste kontantuttagen i utlandet - (Specifikt Thailand)

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Andree_16, 7 November 2019.

1. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Här kan man se aktuella kurser hos olika Superrich kontor: The Best Currency Exchange Rates | Super Rich Thailand . Om man väljer t ex Suvarnabhumi flygplats så ligger kursen just nu på 3,11 om man växlar SEK mot Baht och enligt min app xe currency då ligger bathen på 3,181457 just nu. Det betyder att Supperrich Suvarnabhumi lägger på ca 2,3% växlingspåslag.

Jag verkar dock ha haft fel om att det skulle vara bäst växlingskurs på Suvarnabhumi-kontoret, det finns ju onekligen andra Supperrich-kontor som har bättre växlingskurser.

2. Matore

Matore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Coop har ju valutapåslag numera?

3. DrKlas

DrKlas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja. Men 2014-2016 då jag använde kortet hade de inte det.

4. Macki

Macki Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ny här och ny på det här med Revolut, Curve etc... och försöker förstå Revolut och hur värt det är att använda det i Thailand. Jag ska nämligen till Chiang Mai och Bangkok om cirka 2-3 veckor.
    När jag läser detta verkar det bara som det endast gäller vid kontanuttag? Men det gäller väl även vid köp av butik, restaurang etc? Gäller avgiften kanske bara om jag växlar pengarna inuti Revolut-appen? När det är växlat i appen så är det lugnt att använda kortet och göra kontantuttag utan att Revolut lägger på en avgift? Eller har jag missuppfattat det hela? Ni hör - jag är förvirrad o_O

Vilket/vilka kort hade ni rekommenderat att använda i Thailand istället?
    Tack för att ni hjälper en nybörjare komma igång :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!