Senaste nytt

"Billiga" businessclass biljetter med SAS till USA i augusti

AABack2ARN

Medlem
Dessa priser (Z3SEBIZ) gäller fram till och med 27JAN16


TRAVEL RESTRICTIONS

UNLESS OTHERWISE SPECIFIED VALID FOR TRAVEL COMMENCING ON/AFTER 28JUN 16 AND ON/
BEFORE 17AUG 16. ALL TRAVEL MUST BE COMPLETED BY MIDNIGHT ON 21AUG 16.
SALES RESTRICTIONS
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED TICKETS MUST BE ISSUED ON/BEFORE 27JAN 16.

Finns även i A-klass.

De verkar enbart gälla till SAS Gateways, dvs inte anslutningsflyg till andra platser i USA. Varför kan inte SAS när andra bolag kan fixa till bra samarbetsavtal... :(
 

Dr. Miles

Expert
Dessa priser (Z3SEBIZ) gäller fram till och med 27JAN16



Finns även i A-klass.

De verkar enbart gälla till SAS Gateways, dvs inte anslutningsflyg till andra platser i USA. Varför kan inte SAS när andra bolag kan fixa till bra samarbetsavtal... :(
Kanske är de trötta på kundernas klagomål om statusförmåner på anslutningsflyg med partnerflygbolag?
Om de tillåter endast SAS operated flight, finns det ingen tvivel om vilka statusförmåner ska gälla.
 

mha321

Medlem
Kanske är de trötta på kundernas klagomål om statusförmåner på anslutningsflyg med partnerflygbolag?
Om de tillåter endast SAS operated flight, finns det ingen tvivel om vilka statusförmåner ska gälla.
Det låter nästan som du har missat tråden om Diamond-fri-dryck-i-go, men det har jag svårt att tro.. :p

Men den är ett ganska bra exempel på att även om det endast är sas så är det ganska stor spridning på åsikterna om vilka statusförmåner som ingår :(
 

toer00

Medlem
Otroligt bra priser! Men tyvärr priserna gäller som ni andra påpekat inte vidare med byten med t.ex *A partner UA...
Och UA är inte direkt billiga på sina Hawaii biljetter så att bryta i LAX. Och sedan köpa separat biljett LAX-OGG-EWR var inget alternativ.
Så ibland funderar man varför SAS är med i *A då man inte har några vidare bra prissamarbeten med sina andra *a kollegor..

Så bra ett ord återstår... scheize... ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Så ibland funderar man varför SAS är med i *A då man inte har några vidare bra prissamarbeten med sina andra *a kollegor.

Ett litet sketet bolag i Norra Europa...

Det kan vara värt att titta på andra SAS gateways och sedan se vilket bolag som erbjuder billigast biljetter till Hawaii. Troligen knepigt att hitta *A eftersom SAS främst flyger till Star-hubbar och de tenderar ju att driva upp priserna inom den egna alliansen.

Själv fixade jag vid ett tillfälle bonusbiljetter till Atlanta t/r. Därifrån hade sedan AA riktigt bra priser till Hawaii. Har för mig att det var ungefär halva priset jämfört med att flyga från Los Angeles.
 

obs

Medlem
Utroligt... Denne deal findes til næsten samme pris med afgang fra CPH (men også kun næsten... 13988 SEK * 0,81 = 11330 DKK):

upload_2016-1-15_22-26-16.png


Fare: Z3DKBIZ

Det er jo næsten lige før at man kunne blive fristet til at booke... omend Star Alliance JV sælger den samme billet for omkring 7600 DKK, men det er selvfølgelig ikke nonstop.
 

troligt

Medlem
Denna rea kom lämpligt!

Jag och fru Adamsson har letat business stolar till västkusten i USA nu inför sommaren med A* (sent ute, inget familjekontoinsamling, ingen 2-4-1 voucher, EBG på mig och EBS på frugan) och vi har nu följande alternativ;

1) 220 000 EB poäng (110' per person) + skatter/avgifter för att åka T/R mellan ARN-DUB-LAX (ET) eller ARN-IST-LAX (TK). Någon som vet (mellan tummen/pekfingret) vad dessa skatter/avgifter torde bli givet att vi valde TK?

2) 220 000 EB poäng (110' per person) + ~11 500 kr för att åka SAS T/R mellan ARN-LAX och då samtidigt tjäna nya poäng. Vad är intjäningen om man köper Business Saver som EBS resp. EBG via "Bästa tillgänglighet" på detta viset? Jag gissar och hoppas att den är identisk jämfört med en vanlig business saver biljett, dvs. 22 500 för en EBG?

3) Köpa 2 business class saver biljetter för ~30 000 kr för SAS mellan ARN-LAX via rean och använda våra poäng för att ta en avstickare till ex. Hawaii eller liknande (givet att platser finns dvs.) eller spara till något annat då vi har bättre framförhållning och kanske också en 2-4-1 voucher.

En ev. intjäning av baspoäng skulle också hjälpa mig återkvalificera mig till EBG om vi väljer att åka efter 1 juli (brytpunkt för intjäning).

Vad är era förslag/rekomendationer? Just nu lutar det åt #2, även om det känns som att om jag hade varit lite mer påläst och ute i god tid hade poängen kunnat användas bättre.

Mvh,
 

RickardG

Medlem
Personligen skulle jag passat på att utnyttja den här kampanjen. Direktflyg ARN-LAX i Business är trevligt och effektivt, ger många poäng och med ett familjekonto och kommande 2-4-1 kan ni spara alla poäng och istället få ihop en riktigt riktigt fin resa tillsammans i första klass istället. Har du 110 000 på ditt konto nu så får du ytterligare 45000 och det ger er en F-resa för två i princip vart ni vill sen, med en 2-4-1.
 
Toppen