Senaste nytt

Billhop inför värvningsbonus

Status
Stängd för vidare inlägg.

Peter_West

Medlem
Nu har dom även uppdaterat hemsidan och tagit bort länken "Bjud in en vän" i inloggat läge. Dvs du kan inte längre följa vilka av dina inbjudna vänner som har registrerat och betalat en räkning. Jag har kontaktat kundtjänst för att få ett klargörande kring vad som händer med de personer man hade bjudit in som ännu inte hunnit betala en räkning.

Min gissning är att dom är till spillo.

Det går fortfarande att komma åt sidan utan att ha länken,
då med hjälp av adressfältets historik istället:
Billhop
(mouse-over för att se adressen)
 
Nu har dom även uppdaterat hemsidan och tagit bort länken "Bjud in en vän" i inloggat läge. Dvs du kan inte längre följa vilka av dina inbjudna vänner som har registrerat och betalat en räkning. Jag har kontaktat kundtjänst för att få ett klargörande kring vad som händer med de personer man hade bjudit in som ännu inte hunnit betala en räkning.

Min gissning är att dom är till spillo.

”Hej Mattias,

tack för att du kontaktat oss.
Vi bekräftar att du kommer att få avgiftsfritt belopp som vanligt så länge man registrerade sig innan kampanjen tog slut.

Återkom gärna vid frågor eller funderingar.

Med vänlig hälsning,
Kundtjänst”
 

Peter_West

Medlem
”Hej Mattias,

tack för att du kontaktat oss.
Vi bekräftar att du kommer att få avgiftsfritt belopp som vanligt så länge man registrerade sig innan kampanjen tog slut.

Återkom gärna vid frågor eller funderingar.

Med vänlig hälsning,
Kundtjänst”

Ok, alltså om man registrerade innan den 31/5 2017 enligt deras tidigare svar ;-)

Vid kontakt med Billhop får jag detta svar.

f3026edc572ab0cd8e0619d87f8a2a10.jpg
 

Peter_West

Medlem
Nu börjar svaren likna något! ;-)
Även om de tre månaderna ska räknas från att personen man bjudit in betalar sin första räkning; inte från registreringsdatum som användare.
 

aldrighemma

Medlem
Här är en bekräftelse på att man fortfarande får bonus för de som är registrerade innan kampanjen avslutades, men gör en betalning efter.
Som kuriosa kan jag rapportera att det fungerar till och med för en person som registrerade sig för nästan 2 år sedan men gör sin första betalning idag, bonusen trillade in :)
 

Doc. ZK

Medlem
Finns där något alternativ till detta? Har ett par fakturor, men tycker inte avgiften för transaktionen är rimlig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen