Senaste nytt

Billhop eller Betalo?

SAS - Shop & optjen EuroBonus point här får du poäng för att handla online. Det finns även kampanjer där du får poäng för att signa upp på tjänster. Tex Dagens Industri fritt 1 månad och du får 1k poäng.

Kanske en dum fråga men får jag behålla poängen om jag säger upp abbonemanget innan det börjar kosta? Såg att det stod att man inte får poäng om man säger upp inom 14 dagar. Antar då att en månad är 14 dagar på DI?
 

Tonton

Medlem
Kanske en dum fråga men får jag behålla poängen om jag säger upp abbonemanget innan det börjar kosta? Såg att det stod att man inte får poäng om man säger upp inom 14 dagar. Antar då att en månad är 14 dagar på DI?

Det finns inga gratisluncher. Betala för en månad och säg sedan upp det, ifall det är det som du planerar att göra.
 

Axxo

Medlem
Jag försökte precis förhandla min ränta på Billhop men det gick inte... Jag har nu betalat fakturor för 300 000 på Billhop.. känns sjukt tråkigt att dom inte kunde göra något. Hur mycket hade ni bränt när ni förhandla?
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Jag försökte precis förhandla min ränta på Billhop men det gick inte... Jag nu betalat fakturor för 300 000 på Billhop.. känns sjukt tråkigt att dom inte kunde göra något. Hur mycket hade ni bränt när ni förhandla?

Min uppfattning är att det inte har gått att förhandla på typ två år.
Sedan är 300 000 SEK inte några större summa när det jämförs med andra konton - det är min erfarenhet iaf.
 

Axxo

Medlem
Min uppfattning är att det inte har gått att förhandla på typ två år.
Sedan är 300 000 SEK inte några större summa när det jämförs med andra konton - det är min erfarenhet iaf.
Ok, kanske inte är så mycket då. Men för mig är det mycket då det är mina privata fakturor :)
 

SimonXYZ

Medlem
Sedan kan det ju också påverka att dom gått med mer än 10MSEK/år i förlust dom senaste åren. Dom kanske inte har råd att köpa mer marknadsandelar.
Jag har också noterat det. Jag är inte så bra på att tolka bolagssiffror, men hur stor är sannolikheten att ett bolag överlever så många år med förluster i den storleken?

Vad händer om bolaget går i konkurs precis efter att de dragit pengarna från kreditkortet men innan de satt in det på mottagarens BG? Min gissning är att pengarna är borta.
 

Berglund

Medlem
Vad händer om bolaget går i konkurs precis efter att de dragit pengarna från kreditkortet men innan de satt in det på mottagarens BG? Min gissning är att pengarna är borta.
Var snäll och sluta gissa, det sprider bara osäkerhet. Tror du att pengarna som du betalar in går rakt in på deras bolagskonto för att fritt förfogas över efter bolagets eget skön? Jag kan inte varken Betalo eller Billhop i detalj men en betalningsförmedlare skall hålla klientmedel avskiljda på ett särskilt klientmedelskonto.
 

Delayed

Medlem
Vad händer om bolaget går i konkurs precis efter att de dragit pengarna från kreditkortet men innan de satt in det på mottagarens BG? Min gissning är att pengarna är borta.
Jag skulle reklamera köpet mot kreditkortsföretaget då konsumentkreditlagen säjer:

"29 § Vid kreditköp får köparen mot kreditgivarens krav på betalning framställa samma invändningar på grund av köpet som han eller hon kan göra mot säljaren."

Exakt hur det slutar kan nog ingen tvärsäkert säga i förväg men så länge det inte är livsavgörande summor på spel skulle jag inte oroa mig det minsta.

Konsumentkreditlagen:
Konsumentkreditlag (2010:1846) Svensk författningssamling 2010:2010:1846 t.o.m. SFS 2018:2028 - Riksdagen
 
Toppen