Senaste nytt

Billhop eller Betalo?

MickeT

Medlem
Ni som säger att ni har bättre avgift än 2,5%, hur har ni gjort?
Jag skrev både till Betalo & Billhop och frågade om jag kunde få bättre deal men det gick inte.
Gör utlägg för 200k varje månad.. det är 5.000kr som jag måste betala i avgift till Betalo varje månad (har precis börjat använda tjänsten.)
Finns det en annan väg man kan gå för att få ”billigare” poäng?
Via detta sätt ”kostar” poängen 12.50öre..
 

Tonton

Medlem
Ni som säger att ni har bättre avgift än 2,5%, hur har ni gjort?
Jag skrev både till Betalo & Billhop och frågade om jag kunde få bättre deal men det gick inte.
Gör utlägg för 200k varje månad.. det är 5.000kr som jag måste betala i avgift till Betalo varje månad (har precis börjat använda tjänsten.)
Finns det en annan väg man kan gå för att få ”billigare” poäng?
Via detta sätt ”kostar” poängen 12.50öre..
Mig veterligen har folk inte lyckats förhandl till sig bättre deals på säkerligen minst 1 år.

Alltså 12,5öre är helt okej. Jag får konstant ut mycket mer av mina poäng.
 

MickeT

Medlem
Finns det en annan metod för att få poäng billigare än 12.50öre?
Läst nånstans att 5öre/poäng är bra och 10öre/poäng är MAX vad det får kosta..
 

Delayed

Medlem
Finns det en annan metod för att få poäng billigare än 12.50öre?
Handlar man en liter mjölk som man ändå ska ha är poängen gratis... ;)

Läst nånstans att 5öre/poäng är bra och 10öre/poäng är MAX vad det får kosta..
En form av "allmänt accepterat värde" brukar ofta vara 10 öre per poäng. Ingen annan än du kan avgöra vad du tycker poäng är värda. Beror ju helt på en massa individuella förhållanden och värderingar. Men vill man ha ett riktvärde så kan man komma över poäng för under 10 öre stycket är det bara att slå till.

Och nu kommer någon snart och säger att jag generaliserar alldeles för grovt... :)
 

MickeT

Medlem
Handlar man en liter mjölk som man ändå ska ha är poängen gratis... ;)

En form av "allmänt accepterat värde" brukar ofta vara 10 öre per poäng. Ingen annan än du kan avgöra vad du tycker poäng är värda. Beror ju helt på en massa individuella förhållanden och värderingar. Men vill man ha ett riktvärde så kan man komma över poäng för under 10 öre stycket är det bara att slå till.

Och nu kommer någon snart och säger att jag generaliserar alldeles för grovt... :)

Men då blir ju 1p = 5kr?
Får alltså 2p för 1liter mjölk om den kostar 10kr..
hur kommer man ner till ören per poäng?
Trött i huvve ‍♂️
 
Toppen