Senaste nytt

Billhop (Allmänna diskussioner)

Taggen

Medlem
Det är väl ganska standard att olika betallösningar/betalförmedlare har en maxgräns som inte utan vidare överskrids. Vore inte konstigt om det fanns någon sådan här. Till skillnad från @Berglund tror jag faktiskt att det finns en del här som inte brukar betala sexsiffriga belopp tlll Skatteverket via Billhop. ;)
Den enda gränsen jag har fått är att transaktionsbeloppet får inte vara större än 150 000 men det hindrar inte att skapa flera transaktioner på 150 000 så om man vill föra över en miljard så blir det 6667 transaktioner och det kanske de reagerar på, jag vet inte. Ser ju onekligen suspekt ut.
 

Albeldo

Medlem
Jag undrar hur man vet ifall en betalning gått igenom. Jag har betalt till ett par företag som är i gråzonen för att kunna räknas i de "blockerade" bank och postgiro.

På hemsidan gick betalningarna igenom. Betyder det att det funkade eller finns det en risk att får jag en notifiering om 3 dagar när pengarna väl ska betalas ut till mottagaren att det inte funkar?
 

NotRyan

Medlem
Jag undrar hur man vet ifall en betalning gått igenom. Jag har betalt till ett par företag som är i gråzonen för att kunna räknas i de "blockerade" bank och postgiro.

På hemsidan gick betalningarna igenom. Betyder det att det funkade eller finns det en risk att får jag en notifiering om 3 dagar när pengarna väl ska betalas ut till mottagaren att det inte funkar?
Om dom är blockerade för den korttypen så kan du inte alls genomföra en betalning i första skedet, så har den gått igenom så har den, annars får du upp en sån här ruta när du försöker lägga till betalningen.
Capture.JPG
 
Last edited:
D

Deleted member 30163

Guest
Det är väl ganska standard att olika betallösningar/betalförmedlare har en maxgräns som inte utan vidare överskrids. Vore inte konstigt om det fanns någon sådan här. Till skillnad från @Berglund tror jag faktiskt att det finns en del här som inte brukar betala sexsiffriga belopp tlll Skatteverket via Billhop. ;)

Det finns faktiskt en gräns, och såhär i skattetider nådde jag den. Så det blir nog helt enkelt två betalningar....
 
Någon som vet vilka regler som förhindrar vapenhandlare som mottagare? Sverige är fullt av både sportskyttar och jägare och jag har lite svårt att se varför ett gevär är "förbjudet" medan ett bowlingklot går bra.
Billhops licenser är begränsade. Det är likadant för flera andra aktörer. Så som izettle, sumup och Stripe.
 
Toppen