Senaste nytt

Billhop (Allmänna diskussioner)

Berglund

Medlem
Försökte precis betala en faktura med Mastercard på 28 728:- och fick meddelandet "Transaktionen misslyckades - Beloppet är större än det tillgängliga utrymmet på kortet"!
Något som varit med om något liknade?
Har bra med kreditutrymme på kortet.
Ringde kundtjänst och dom sa att dom har en gräns på 10 000:- per dygn och 20 000:- per 4 dagar samt att det räknas som kontantuttag.
Min fråga är ju såklart, får man ens poäng då?
Det här är, bortsett från det exakta fakturabeloppet, en exakt fråga som avhandlats tidigare i tråden - inklusive korrekt svar. Inget har ändrats sedan dess. Prova att läsa lite längre bak i tråden, så slipper den bli ännu längre av alla upprepningar.
 
Det här är, bortsett från det exakta fakturabeloppet, en exakt fråga som avhandlats tidigare i tråden - inklusive korrekt svar. Inget har ändrats sedan dess. Prova att läsa lite längre bak i tråden, så slipper den bli ännu längre av alla upprepningar.

Har nu gått igenom samtliga sidor och den enda jag kan hitta är att det räknas som kontantuttag!
Ingenting om vad det finns för eventuell gräns eller om man får poäng?
 

Big Birger

Medlem
Det räknas som kontantuttag vad gäller beloppet, men det kostar inget extra utöver den avgift Billhop tar och man får poäng för det.
 

Tonton

Medlem
Har nu gått igenom samtliga sidor och den enda jag kan hitta är att det räknas som kontantuttag!
Ingenting om vad det finns för eventuell gräns eller om man får poäng?


Det är inte alls godtyckligt. Betalningar via Betalo/Billhop räknas som helt vanliga köp, förutom för SEBs kort där SAS Eurobonus Mastercard ingår, där SEB applicerar kontantuttagsgränser på betalningarna.

Det var jag som rörde till det inser jag efter att ha läst följande tråd lite noggrannare:
Betala räkningar med kreditkortet | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
(Denna tråd är dessutom bättre att fortsätta diskussionen i !)

@NotRyan har helt rätt då han säger att SEB applicerar kontantuttagsgränser. Han säger inte att dom tar kontantuttagsavgift, utan bara att dom tillämpar gränsen!

I ett av ovan citat finns der även en länk till en länk till en annan tråd där detta har diskuterats i spaltmeter.
 

Caelus

Medlem
Hur lång tid från att den man värvat betalat en räkning brukar det ta innan man själv får sin värvningsbonus? Min kompis betalade en räkning i förra veckan och den processades idag men ännu har inget dykt upp..
 

gneken

Medlem
Hur lång tid från att den man värvat betalat en räkning brukar det ta innan man själv får sin värvningsbonus? Min kompis betalade en räkning i förra veckan och den processades idag men ännu har inget dykt upp..
Om den hanterats och betalats idag så borde bonusen även komma in idag. Detta gäller iallafall min senaste.
 
Toppen