Senaste nytt

Bilköp med kreditkort?

Delayed

Medlem
Är det någon här som har koll på ifall man kan gå runt denna regel:
Du kan betala med kort som är knutna till ett konto i en bank representerad i Sverige (ej kreditkort)
"Gå runt" är sällan en bra idé i en affärsrelation men du kan väl ta upp en diskussion med handlaren om vad du önskar och se om ni kan nå någon form av överenskommelse.
 

mattssok

Medlem
"Gå runt" är sällan en bra idé i en affärsrelation men du kan väl ta upp en diskussion med handlaren om vad du önskar och se om ni kan nå någon form av överenskommelse.

Nej det är det säkerligen inte men inte riktigt så jag ser det. Bilhandlaren har en regel som jag förutsätter att de inte kommer ändra på. Således är det jag söker efter ett sätt att uppfylla denna regel, vilket borde betyda att handlaren blir nöjd, på ett sätt som genererar poäng.
 

Delayed

Medlem
Bilhandlaren har en regel som jag förutsätter att de inte kommer ändra på.
Nej troligen blir det svårt men ibland är saker förhandlingsbara så ta upp en diskussion är mitt förslag. Kanske går det att komma fram till en "helhetslösning" där båda blir nöjda.

Således är det jag söker efter ett sätt att uppfylla denna regel, vilket borde betyda att handlaren blir nöjd, på ett sätt som genererar poäng.
Ja så länge alla blir nöjda och ingen känner sig lurad är det naturligtvis helt rätt att jaga poäng. Det var väl mest uttrycket "gå runt" som för mig klingar lite i samma riktning som "missbruka" eller till och med "lura", därav min kommentar.
 

toer00

Medlem
I dag tecknade jag mig för en fabriksny Volvo XC60. Kontantinsats på ca 160 tkr. leverans i april
Ställde som villkor att jag skulle gå betala med mitt SAS MC för att acceptera säljarens affärsförslag.
Inga problem, inte heller att komma in några veckor innan och förskottsbetala i samband med att det dyker upp någon "dubbel helg" i feb/mars.
Delar upp köpet på 2 st kort, mitt och frugans.
 

Mangostan

Medlem
I dag tecknade jag mig för en fabriksny Volvo XC60. Kontantinsats på ca 160 tkr. leverans i april
Ställde som villkor att jag skulle gå betala med mitt SAS MC för att acceptera säljarens affärsförslag.
Inga problem, inte heller att komma in några veckor innan och förskottsbetala i samband med att det dyker upp någon "dubbel helg" i feb/mars.
Delar upp köpet på 2 st kort, mitt och frugans.
Frågade du om huruvida Amex hade funkat som betalningsmedel, eller var det inte aktuellt för dig?
 

char

Medlem
I dag tecknade jag mig för en fabriksny Volvo XC60. Kontantinsats på ca 160 tkr. leverans i april
Ställde som villkor att jag skulle gå betala med mitt SAS MC för att acceptera säljarens affärsförslag.
Inga problem, inte heller att komma in några veckor innan och förskottsbetala i samband med att det dyker upp någon "dubbel helg" i feb/mars.
Delar upp köpet på 2 st kort, mitt och frugans.
Nice. 48000 extrapoäng + 12000 baspoäng om du lyckas pricka en dubbelhelg :) Vilken handlare köper du av?
 
Toppen