Senaste nytt

Biljettidéer för Paris

lnixon

Medlem
Så, efter ytterligare en stund i telefon har bokningen återuppstått från de döda. Det hade inte införts ordentligt i bokningssystemet att biljetterna var under betalning, så de hade bokats av efter 48 timmar...
 

Gnopps

Medlem
Med KLM har jag dåliga erfarenheter om platser som finns tillgängliga online men inte via telefon. De är notoriska i hur många platser de gör tillgängliga för vilken marknad samt offline/online. Vad jag tycker är extra elakt är att de ibland öppnar vissa platser endast för folk som ska köpa ny biljett, det vill säga har du en ombokningsbar biljett I M-klass kan det vara att M-klass är fullt på flyget du vill byta till medan en resenär som köper en ny biljett kan köpa M-klass på exakt samma flyg.

Gällande deras telefonboknings tycker jag att jag har fått bra service, har mestadels blivit kopplad till agenter i Belgien tror jag. Air France svenskspråkiga telefonservice är dock toppen!

Bra att du lyckades till sist. Hoppas de inte hittade på att lägga på någon telefonavgift för att du bokar med resecheckar, det har de försökt med mig.
 

Dr. Miles

Expert
Same here som Gnopps.
Jag kan säga att jag har haft bara dålig erfarenhet av KLM.
En av de gångerna jag flög med dem hade de inte hunnit biljettera e-ticket som var bokad samma dag.
 

lnixon

Medlem
Och historien fortsätter. Jag har hållt ett öga på bokningen, men det har inte dykt upp några biljettnummer i den. Så jag ringde och kollade, och biljetterna hade mycket riktigt inte blivit utfärdade, av oklar anledning. Bokningsagenten kunde inte säga varför, men han lade in en begäran om att det skulle snabbas på. Håhåjaja.
 

Senator

Moderator
Med KLM har jag dåliga erfarenheter om platser som finns tillgängliga online men inte via telefon. De är notoriska i hur många platser de gör tillgängliga för vilken marknad samt offline/online. Vad jag tycker är extra elakt är att de ibland öppnar vissa platser endast för folk som ska köpa ny biljett, det vill säga har du en ombokningsbar biljett I M-klass kan det vara att M-klass är fullt på flyget du vill byta till medan en resenär som köper en ny biljett kan köpa M-klass på exakt samma flyg.

Det är inte bara KLM som kör detta rävspel.. Jag hade en LHR-ZRH-ARN-ZRH-LHR biljett bokat hos LX i Z-klass, kostade det £395. Kollade på nätet och det fanns mycket plats på sträckorna jag tänkte ändra till... NOT! När man prisade om min bokning skulle det kosta..... £2300 extra! Jag frågade om hon skämtade? Men nej, tyvärr ej. Summa Summarum, så efter lite hjälp av en mycket begåvad agent fick vi boka om detta. Jag frågade lite nyfiken och det stämde; man prioriterar nya bokningar över boka om...
 

Dr. Miles

Expert
Det är inte bara KLM som kör detta rävspel.. Jag hade en LHR-ZRH-ARN-ZRH-LHR biljett bokat hos LX i Z-klass, kostade det £395. Kollade på nätet och det fanns mycket plats på sträckorna jag tänkte ändra till... NOT! När man prisade om min bokning skulle det kosta..... £2300 extra! Jag frågade om hon skämtade? Men nej, tyvärr ej. Summa Summarum, så efter lite hjälp av en mycket begåvad agent fick vi boka om detta. Jag frågade lite nyfiken och det stämde; man prioriterar nya bokningar över boka om...

SWISS har olika platstillgånger beroende på marknad och inte nog med det har de också "married segments".

T ex Både Stockholm-Zurich på LX1255 och Zurich-Bangkok på LX180 har Z klass tillgänliga när man kollar varje flight separat.
Men sedan försöker man boka Stockholm-Zurich-Bangkok med LX1255 - LX180, ser man inte Z klass inte tillgängliga längre.
Det är mycket irriterande.
 

Senator

Moderator
SWISS har olika platstillgånger beroende på marknad och inte nog med det har de också "married segments".

T ex Både Stockholm-Zurich på LX1255 och Zurich-Bangkok på LX180 har Z klass tillgänliga när man kollar varje flight separat.
Men sedan försöker man boka Stockholm-Zurich-Bangkok med LX1255 - LX180, ser man inte Z klass inte tillgängliga längre.
Det är mycket irriterande.

Jag har hållit på några gånger med detta ja :confused: Det besvarar kanske frågan varför ARN-ZRH-SIN med SQ flighten visar OK i ITA Matrix, på Orbitz men inte hos Swiss. När jag försöker boka via Orbitz så funkar det inte, och jag får det högre pris.

Kanske LX borde flyga på LPI så kan lnixon få brottas med LX i tillägg till KLM/AF? :cool: Hoppas Paris resan löser sig, och det var inte meningen att "hi-jacka" tråden :cool:
 
Toppen