Senaste nytt

Biljett med Boeing 747 till Karibien

Fredrik_M

Ny medlem
Hej!

Är intresserad av att flyga 747 till Karibien. Corsair flyger från Paris till några olika destinationer. Men hur gör jag för att boka en sammanhängande resa till och från Arlanda? Har försökt i flera olika sökmotorer utan att lyckas. Det vore skönt att boka en sådan biljett utifall anslutningen skulle brytas så att de kan hjälpa med en ny anslutning. Kan tilläggas att jag endast har flugit från Arlanda till inom Europa utan byten innan och detta är en helt ny värld för mig.

Behöver egentligen mest tips på hur jag bokar en sammanhängande ToR-biljett samt vilka bolag/destinationer som flyger 747 som kan vara aktuellt för denna sträcka. Mitt resesällskap skulle uppskatta om det inte blev fler än ett byte och gärna så kort restid som möjligt. Tack på förhand!


  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Karibien
  3. När vill/behöver du resa ut? Någon gång i slutet på mars
  4. När vill/behöver du komma hem? Någon gång i början/mitten på april
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Allt, spelar ingen roll. Har och samlar inte bonuspoäng.
  9. Vad är din budget? (per person) 10 000 ToR
  10. Vad är det viktigaste för dig? Så kort restid så möjligt samt 747
 

mha321

Medlem
Inte många som flyger 747 direkt dit men ett annat alternativ är Virgin Atlantic som flyger 747 till Montego Bay tror jag.

Annars är det väl flera som flyger till Florida och ta ett byte där men då tappar du det där med kort restid.
 

DrGold

Medlem
Vad sägs om denna?

Screenshot_20200108-063327_Chrome.jpg
 

Thornado

Medlem
Inte många som flyger 747 direkt dit men ett annat alternativ är Virgin Atlantic som flyger 747 till Montego Bay tror jag.

Eftersom ett viktigt kriterierium för dig är att flyga 747 så är Virgin Atlantic antagligen det perfekta alternativet då de har en liten economy-kabin på upper deck i sina 747or. Antagligen får du betala några pund vid bokningen för att kunna välja plats i förväg, men det skulle jag säga definitivt är värt det för att få chansen att flyga upper deck på en 747 innan de är borta.
 

Ystad

Medlem
Som nämnts flyger KLM fortfarande till Curacao med 747 - dock med ekonomiklass endast på nedre däck.
En reseberättelse (CPH - CUR) finner du här.
 

Alf

Medlem
Som nämnts flyger KLM fortfarande till Curacao med 747 - dock med ekonomiklass endast på nedre däck.
En reseberättelse (CPH - CUR) finner du här.

Trevligt att för andra gången läsa din reseberättelse. Passar bra nu när vi har lite nostalgi runt B747 flygplanet. Jag trodde också att KLM avvecklat alla sina B747.
 
Toppen