Senaste nytt

Bilder innifrån Khadaffis A340 - lyx bortom First Class

JonW

Medlem
Alla presidentplan i något så när rika länder har väl iofs lyx bortom första klass.
Det är väl bara så mycket intressantare när de tillhört en störtad diktator.
 

Gnopps

Medlem
Alla presidentplan i något så när rika länder har väl iofs lyx bortom första klass.
Det är väl bara så mycket intressantare när de tillhört en störtad diktator.
Jag kan förstå att invånarna i New Orleans som brottades med översvämning, brist på allt och plundring blev arga när Bush Jr flög över katastrofområdet bekvämt i sin privata 747:a på låg hög för att inspektera. Förvisso behöver presidenten bilda sig en uppfattning men jag hade nog blivit riktigt sur om jag stod med vatten upp till knäna och presidenten satt torr 1000 meter ovanför.
 

JonW

Medlem
Jag kan förstå att invånarna i New Orleans som brottades med översvämning, brist på allt och plundring blev arga när Bush Jr flög över katastrofområdet bekvämt i sin privata 747:a på låg hög för att inspektera. Förvisso behöver presidenten bilda sig en uppfattning men jag hade nog blivit riktigt sur om jag stod med vatten upp till knäna och presidenten satt torr 1000 meter ovanför.
Lite märkligt iofs eftersom det måste varit betydligt lättare att på rimlig tid få en överblick över skadorna från luften, än om hela följet skulle tvingas plaska runt området i gummibåtar e dyl.
I övrigt är det väl så här att en demokratiskt vald president antas disponera lyxen för att kunna arbeta effektivt med en stor skara medarbetare, samt vila så han orkar med sitt tuffa jobb.
En diktator, speciellt en störtad sådan, vill man gärna tänka har krävt all lyx för att kunna grisa runt med sitt harem,snyltande släkt och korrumperade vänner.
 
Toppen