Senaste nytt

Bibben goes Relaxing in Kuala Lumpur - Live & Direct

Ormen

Medlem
Uppskattar verkligen rapporten, det enda negativa anser jag vara alla kritiska kommentarer kring bilderna.
Det är möjligt att de skrivs av välvilja men jag tror knappast det ökar Bibbens lust att fortsätta live-rapporten (tyvärr upphör de inte sällan innan resan är över) och då tycker jag van gör bättre i att låta bli att kommentera. Tycker man det är ett problem med många bilder kan man antingen strunta i stt läsa, eller ännu bättre, anstränga sig själv och göra en rapport som man anser fungerar bättre och därigenom ge andra inspiration.
Tack @Bibben
 

Bibben

Medlem
Då kommer ett inlägg med få bilder...

Slappar vid poolen

uploadfromtaptalk1435662947731.jpg

Nu kommer helikoptern och hämtar mig ;)

uploadfromtaptalk1435663009938.jpg

uploadfromtaptalk1435663052879.jpg

uploadfromtaptalk1435663085761.jpg

uploadfromtaptalk1435663105291.jpg
 
Last edited by a moderator:
Uppskattar verkligen rapporten, det enda negativa anser jag vara alla kritiska kommentarer kring bilderna.
Det är möjligt att de skrivs av välvilja men jag tror knappast det ökar Bibbens lust att fortsätta live-rapporten (tyvärr upphör de inte sällan innan resan är över) och då tycker jag van gör bättre i att låta bli att kommentera. Tycker man det är ett problem med många bilder kan man antingen strunta i stt läsa, eller ännu bättre, anstränga sig själv och göra en rapport som man anser fungerar bättre och därigenom ge andra inspiration.
Tack @Bibben
Så man skall aldrig påpeka saker som kan förbättras för att någon kan ta illa upp? Det är väl betydligt bättre att påpeka det så att man kan ändra uppladdningen så att fler läser och uppskattar liverapporteringen? @Anfield tog inte illa upp utan förminskade sina bilder och föebättrade läsupplevelsen för alla.
 
Mer bilder. De som har problem att se bilder i sina telefoner har ju något att se fram emot när de får tag på en dator. Återstår problemet eller man har ett allmänt hat mot bilder fungerar "bakåt"-knappen fint och fortsätter personen att trycka på samma tråd flera gånger så ligger problemet där.
De bästa rapporterna (min åsikt) är de som har en lagom balans mellan bild och text, många rapporter har tyvärr för mycket text och för lite bilder så när trådar som den här dyker upp ser jag det som en ö i ett hav av text.
 

Bibben

Medlem
Jag har skrivit åtskilliga reserapporter genom åren och under de sista i formen av "Live & Direct" och endast med mobilbilder.

Jag har givetvis fått lite kritik men aldrig att det varit för mycket bilder, snarare tvärtom.

Kvalitén blir väl inte alltid den bästa med en mobilkamera, särskilt inte i mörker och om man zoomat.
När man skriver ett inlägg kan man också ha lite ljus på skärmen vilket kan leda till att man inte själv ser den exakta kvalitén på bilden.
Beklagar om det slank med en suddig fågel, skall försöka undvika det i framtiden.

Jag är ganska hårdhudad så tar inte illa vid av lite konstruktiv kritik.

Vet ej hur man föminskar bilder i mobilen. Har ej heller sett nån pop-up här i tapatalk.

Av diverse skäl så kändes det som att just denna resan skulle passa på just detta forumet så ville testa hur responsen och mottagandet blev. Jag får sen se inför nästa resa om jag fortsätter här eller väljer något annat forum då.

Såvida inte BC anser att jag bryter mot några regler så kommer jag fortsätta på i ungefär samma stil.
Jag vill dela med mig av resan men inte lägga ner onödigt med tid på att modifiera bilderna.

Nu vet ni min inställning.

PS inte en enda bild nu ;)
 
Toppen