Senaste nytt

Betalo inför överföringar till bankkonto

ELOS

Medlem
Är detnågot fel på BETALo sidan. När jag försöker skriva in bankkonto medclearingnummer enl formatet XXXX-XXXXXXXXX så blir det ingen sökning efter mottagare....
 

Osten

Medlem
Är detnågot fel på BETALo sidan. När jag försöker skriva in bankkonto medclearingnummer enl formatet XXXX-XXXXXXXXX så blir det ingen sökning efter mottagare....

Kan det vara så att du försöker skicka till ett annat "kort"? Jag försökte att skicka till mitt COOP MMM konton, då kom det inte heller upp någonting under mottagare. För mig har det endast fungerat till personkonton.
 

CharlieK

Medlem
Är detnågot fel på BETALo sidan. När jag försöker skriva in bankkonto medclearingnummer enl formatet XXXX-XXXXXXXXX så blir det ingen sökning efter mottagare....
Pröva skippa bindestrecket och skriv ihop siffrorna istället. Fungerar iaf för mig.
 

Timmy

Medlem
Offtopic men känner en ny tråd inte behövs.

Om jag för över pengar till en annan person via amex får jag fortfarande poäng om det är via paypal?
 

ghogberg

Ny medlem
Innan jag hoppar på här (har några kronor kvar innan jag träffar 150k spend på Amex Elite), så tänkte jag skulle göra en konto betalning innan 2016 tar slut för att komma över grensen (i detta fallet är ju hyran ett bra exempel). Finns det någon som kan bekräfta att det funkar för spend mot 2-4-1, och att det ger poäng återbäring? Det är ju självklart 2.5% på Amex just nu, men det kan det ändå vara värd.
 

Vic

Medlem
Innan jag hoppar på här (har några kronor kvar innan jag träffar 150k spend på Amex Elite), så tänkte jag skulle göra en konto betalning innan 2016 tar slut för att komma över grensen (i detta fallet är ju hyran ett bra exempel). Finns det någon som kan bekräfta att det funkar för spend mot 2-4-1, och att det ger poäng återbäring? Det är ju självklart 2.5% på Amex just nu, men det kan det ändå vara värd.
Jag har gjort en betalning för ett köp som gick till en privatpersons bankkonto som räknades mot både spend och gav Eurobonus-poäng. :)
 

konsumtion

Medlem
Spelar det någon roll ifall någon gör detta? Nu har inte jag provat det då jag inte riktigt ser nytta med de ifall man kommer upp i spend. Men det jag menar är att Amex tjänar på det (de får ju pengar från Betalo), och Betalo tjänar på det.....
 

Vic

Medlem
Spelar det någon roll ifall någon gör detta? Nu har inte jag provat det då jag inte riktigt ser nytta med de ifall man kommer upp i spend. Men det jag menar är att Amex tjänar på det (de får ju pengar från Betalo), och Betalo tjänar på det.....

Det är inte otillåtet såvitt jag förstår, åtminstone inte om man faktiskt gör köp etc. och inte sitter och systematiskt för över till sig själv, gissar att det skulle (eller iaf kan) få konsekvenser.
 
Toppen