Senaste nytt

Betald uppgradering på KLM intra-Europa

Stefan62

Medlem
Jag har en bokning i economy, intra-europe, med KLM och efter betalning visar det sig att det är bokningsklass: E.

Kommer jag vid online-incheckning få en fråga om "betald uppgradering" - det är i mellandagarna och ca 30% är bokat?
 

Agö

Medlem
Jag har en bokning i economy, intra-europe, med KLM och efter betalning visar det sig att det är bokningsklass: E.

Kommer jag vid online-incheckning få en fråga om "betald uppgradering" - det är i mellandagarna och ca 30% är bokat?

Det kan väl inte uteslutas att du får det via online-incheckning eller på automat på flygplatsen även om det verkar som att detta primärt är förbehållet fullsatta flighter där KLM vill slippa gratis op-up genom att erbjuda betald uppgradering.

Notera att du numer inte får poäng för C-klass med betald uppgradering. Policyn ändrades under senhösten.
 

nilsson

Medlem
Jag flög AMS-LPI den 17:e och planet var ganska tomt. Jag fick erbjudande om cash-uppgradering till C när jag scannade boardingpasset i en av KLMs automater på AMS. Bokningsklass L.
 
Intra-Europe är dessa upgrades aldrig value for money. AMS-CPH brukar priset ligga på € 149 eller €151, eller €79 om economy är överbokat. Det är mycket pengar för en ganska enkel måltid + tidning.

Johan
 

Fredde18

Medlem
Har ca 6 h layover (tjoho!) på Schiphol i morgon. När jag väljer säte (bokad ekonomi, P) kan jag på sista flighten hem till Östergötland välja business-plats för tillägget 634kr. Om jag pröjsar detta, borde det innebära att jag kan nyttja KLM-loungen under denna layover? Eller betalar jag bara för sätet och service på flighten? Det är lite oklart i appen, det finns även som option på ett annat ställe att köpa bara lounge-pass för en dryg 400-ing... någon som nyttjat och vet vad som gäller?
 
Har ca 6 h layover (tjoho!) på Schiphol i morgon. När jag väljer säte (bokad ekonomi, P) kan jag på sista flighten hem till Östergötland välja business-plats för tillägget 634kr. Om jag pröjsar detta, borde det innebära att jag kan nyttja KLM-loungen under denna layover? Eller betalar jag bara för sätet och service på flighten? Det är lite oklart i appen, det finns även som option på ett annat ställe att köpa bara lounge-pass för en dryg 400-ing... någon som nyttjat och vet vad som gäller?
Ja du har loungetillgång vid uppgradering till Business. Tips är att om du har gott om tid gå igenom passkontrollen och bort till nya non schengen-loungen. Oftast väldigt lugnt där på efterniddagen när alla USA-flyg lämnat.
 

Berglund

Medlem
Tips är att om du har gott om tid gå igenom passkontrollen och bort till nya non schengen-loungen. Oftast väldigt lugnt där på efterniddagen när alla USA-flyg lämnat.
Mycket bra tips! Jag råkade ha vägarna förbi nya non-Schengern loungen samma dag som den smygöppnade, helt klart AMS bästa lounge! De höll på och träna upp de nya bartenderna i baren högst upp så det blandades med glädje nya drinkar tills man blev helt nöjd med smaken. Vi var väl inte mer än 7-8 personer där, stackarna hade ingenting att göra. Snyggt också att kunna beskåda KLMs små porslinshus som delas ut i business på longhaul.
 
Toppen