Senaste nytt

Betald seat block (extra säte) på SAS flygning

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: Välja sittplats på SAS med infant i bokningen? | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
@squeezen skulle det inte fungera att rent bokningstekniskt ha barnet i knät men att ringa in till SAS och köpa till en tom stol i bokningen? SAS tillåter ju att du köper loss själva flygstolen, dvs utan flygskatter, flygplatsavgifter och annat, om man nu skulle vilja ha lite extra plats. Jag vet inte vad det kostar eller om det är någon vinning med det men om du till din vanliga bokning, familj plus spädbarn, vill köpa till ett extra säte då kan jag inte tänka mig att någon av ombordpersonalen sedan skulle ha några som helst synpunkter på hur du och din familj väljer att förfoga över detta tomma extrasäte under själva flygningen.
Man kan inte köpa till betald seat block till en befintlig bokning, utan man måste boka via kundtjänst.
Vilket innebär att man inte kan göra det för SAS Friends & Family kampanj.
 
Jag har kanske varit ouppmärksam tidigare, men nu ser att denna möjligheten fortfarande finns (iaf inrikes) till en kostnad fr. 199 SEK.
Erbjudandet visades under ”Mina bokningar” på sas.se - efter att du har checkat in.

Tänker att jag postar det här om det är flera som missat det.

Sätesvalet på bilden är endast för att testa funktionen, jag har ingen avsikt att köpa ett extra säte på 3E :)
 

Attachments

  • 29C03EA5-4FB6-49C3-8E9D-ADB22EBB3AFE.jpeg
    29C03EA5-4FB6-49C3-8E9D-ADB22EBB3AFE.jpeg
    59,6 KB · Visningar: 164
  • E913717F-973A-4B7D-B8AD-A95DA89E86B2.jpeg
    E913717F-973A-4B7D-B8AD-A95DA89E86B2.jpeg
    29,6 KB · Visningar: 171
Jag har kanske varit ouppmärksam tidigare, men nu ser att denna möjligheten fortfarande finns (iaf inrikes) till en kostnad fr. 199 SEK.
Erbjudandet visades under ”Mina bokningar” på sas.se - efter att du har checkat in.

Tänker att jag postar det här om det är flera som missat det.

Sätesvalet på bilden är endast för att testa funktionen, jag har ingen avsikt att köpa ett extra säte på 3E :)
Jag fick samma på min resa till Palma när jag bokade den, så det är för utrikes med.
 
Tidigare har det ju kostat 1500kr inom Europa i Plus. Jag skall kolla det i veckan och återkomma. Jag har en resa till LPA i febr som jag verkar få tillbringa i SAS Plus under sex timmar. Sex timmar med någon i mittstolen, aldrig:mad:

Alf.
Tänk på att detta gäller från när incheckning startar fram till 2 tim innan avgång.
Har det inte tidigare varit möjligt att boka extrasäte i samband med bokningen?
 

mha321

Medlem
Alf.
Tänk på att detta gäller från när incheckning startar fram till 2 tim innan avgång.
Har det inte tidigare varit möjligt att boka extrasäte i samband med bokningen?
Jag vill minnas att det är precis så - men att man måste ringa in. Jag trodde till och med att man måste göra hela bokningen på telefon för att komma åt den möjligheten, men det kanske var ännu längre bak i tiden.
 
Toppen