Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

mry

Medlem
Men då körde du inte via Betalo?
Jo det var det. Och de ringde upp mig flera gånger och jag ringde SEB så hoppas det fungerar nu.

alf: felet var att de hade registrerat betalo med fel kod i systemet. De var registrerade som typ bank och då blir det uttag hos SEB. Var det du som fick dem att hänvisa hit? De pratade om .businessclass forumet i samtalet när de ringde upp mig nu här senast...


Undra om man hinner betala imorgon och får mer poäng om de nu gör rätt då?

Försöker man betala mellan 10 000 och 30 000 i en enda transaktion och den går igenom så är det rätt för man får bara ta ut 10 000 på SAS MC och max 30 000 per köp transaktion.
 

jth

Medlem
Jag hoppas verkligen att de (Betalo) ser till att det INTE klassas som kontantuttag med något kort, då försvinner ju hela affärsiden...
 

seat56f

Medlem
Jag hoppas verkligen att de (Betalo) ser till att det INTE klassas som kontantuttag med något kort, då försvinner ju hela affärsiden...

De säger ju uttryckligen att det ska fungera så: Genom att betala räkningar med kort så kan du använda kortets alla förmåner såsom poäng, pengar tillbaka, finansiell flexibilitet och andra fördelar
 

Homer

Medlem
Jo det var det. Och de ringde upp mig flera gånger och jag ringde SEB så hoppas det fungerar nu.

alf: felet var att de hade registrerat betalo med fel kod i systemet. De var registrerade som typ bank och då blir det uttag hos SEB. Var det du som fick dem att hänvisa hit? De pratade om .businessclass forumet i samtalet när de ringde upp mig nu här senast...


Undra om man hinner betala imorgon och får mer poäng om de nu gör rätt då?

Försöker man betala mellan 10 000 och 30 000 i en enda transaktion och den går igenom så är det rätt för man får bara ta ut 10 000 på SAS MC och max 30 000 per köp transaktion.

max köp 30kKr? Är det Betalos gräns eller vad menar du?
 

Svenska73

Medlem
Har nu betalt räkningar för ca 5000, tack för tipset. Hoppas att det inte kommer några överraskningar i nästa card statement.
 

Marcus01

Medlem
Måste testa detta, tyvärr betalat alla räkningar precis men snart kommer en räkning från Diners som då bör kunna betalas med ett MC...;-)
 

Alf

Medlem
Jo det var det. Och de ringde upp mig flera gånger och jag ringde SEB så hoppas det fungerar nu.

alf: felet var att de hade registrerat betalo med fel kod i systemet. De var registrerade som typ bank och då blir det uttag hos SEB. Var det du som fick dem att hänvisa hit? De pratade om .businessclass forumet i samtalet när de ringde upp mig nu här senast...


Undra om man hinner betala imorgon och får mer poäng om de nu gör rätt då?

Försöker man betala mellan 10 000 och 30 000 i en enda transaktion och den går igenom så är det rätt för man får bara ta ut 10 000 på SAS MC och max 30 000 per köp transaktion.

Jag fick nog samma svar som du att det var deras bank, Nordbanken som strulade. Inget nämndes om detta forum under vårt samtal.
Skall fortsätta i morron och se hur det går, det blir väl att ringa SEB innan eftersom jag har en räkning över 30 kkr.
 

Homer

Medlem
Räkning förresten, vad är det som hindrar att man betalar till sitt eget PG el.BG ?
Enkelt att anpassa summan till precis vad man behöver.
 
Toppen