Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

MrRob

Medlem
Jag har aldrig betalt en räkning med varken MC eller Amex men nu när det ska köpas tomt och byggas hus uppstår frågan hur man bäst kapitaliserar EB-poäng på husrelaterade räkningar.

Finns det alternativ till Betalo, Billhop och möjligtvis Revolut som är attraktiva för lite större räkningar?

Ekonomisk (snål..?) som man är vill jag ogärna betala 2,5% i avgift i onödan utöver för att möjligtvis dra in en voucher eller två extra :).
 

Buffy

Medlem
Flyttade till hus för ett par veckor sedan och nu är det dags för lagfart. Funderar på om man ska dra den via billhop och säkra årets andra voucher. Oklart om jag når den utan denna faktura. Garanterat med den. Men man blir ju lite snål på avgiften.
 

MrRob

Medlem
Flyttade till hus för ett par veckor sedan och nu är det dags för lagfart. Funderar på om man ska dra den via billhop och säkra årets andra voucher. Oklart om jag når den utan denna faktura. Garanterat med den. Men man blir ju lite snål på avgiften.

Har du Elite och får en voucher på köpet som du annars inte hade fått tycker jag att det kan finnas ett värde i att betala 2,5% i avgift.
 

MrRob

Medlem
Ser lite förtvivlat att Kassagirot lagt ned sedan 31/8. Någon som har tips på andra tjänster som, till en inte allt för stor kostnad, låter en betala räkningar med t.ex. Curve?

Edit: Grundtanken är att jag vill tjäna EB-poäng genom att dra nytta av dubbelpoänghelger med SAS MC.
 
Last edited:
Toppen