Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Sebastian.k

Medlem
Är det någon här på BC som har lyckats att förhandla ner transaktionsavgiften hos bilhop/betalo vid belopp + 1 mkr ?

Vore intressant att ta del av info. Dvs hur mycket vid en engångs transaktion?

Har läst i tråden, att vid frekventa transaktioner har personer lyckats få ner avgiften till 2,0 % (2,5%).
Samt att värva personer till bilhop/betalo kan man tjäna upp till 50tkr i fria transaktions avgifter. När det är värvningskampanjer. Dock osäker på om värvad person/er måste utföra en transaktion för att utdelning kan ske.
 

Hafermann

Medlem
Hej Sebastian.

Det gick tidigare att förhandla ner beloppet. Jag har lyckats och vet att andra gjort det. Vet dock inte hur det ser ut idag. Om du väljer att bli värvad av någon av oss som använder Billhop (det finns en bra värvningstråd att använda), så får du 5000kr i fribelopp att betala räkningar för. Värvar du sedan någon får du 10000kr i fribelopp. Kör hårt :)
 

Najk

Medlem
Är det någon här på BC som har lyckats att förhandla ner transaktionsavgiften hos bilhop/betalo vid belopp + 1 mkr ?

Vore intressant att ta del av info. Dvs hur mycket vid en engångs transaktion?

Har läst i tråden, att vid frekventa transaktioner har personer lyckats få ner avgiften till 2,0 % (2,5%).
Samt att värva personer till bilhop/betalo kan man tjäna upp till 50tkr i fria transaktions avgifter. När det är värvningskampanjer. Dock osäker på om värvad person/er måste utföra en transaktion för att utdelning kan ske.

Har fått ner avgiften till 2.25% via Billhop men förhandlade för 1,5år sedan. Vet inte hur generösa de är med det nu.

Tidigare hade man möjlighet att bjuda in till billhop. Den som blev inbjuden fick 5000kr att betala gratis för och den som värvade fick 10000kr. Det fanns mig veterligen ingen gräns för hur stort gratisbelopp man kunde ha, jag har mer än 50tkr tillgängligt. Detta erbjudande finns inte kvar men det finns de som har en värvningslänk sedan tidigare och de går att använda. För att få beloppet tillgodo så var den som bjöds in tvungen att göra en betalning.
 

Sebastian.k

Medlem
Har fått ner avgiften till 2.25% via Billhop men förhandlade för 1,5år sedan. Vet inte hur generösa de är med det nu.

Tidigare hade man möjlighet att bjuda in till billhop. Den som blev inbjuden fick 5000kr att betala gratis för och den som värvade fick 10000kr. Det fanns mig veterligen ingen gräns för hur stort gratisbelopp man kunde ha, jag har mer än 50tkr tillgängligt. Detta erbjudande finns inte kvar men det finns de som har en värvningslänk sedan tidigare och de går att använda. För att få beloppet tillgodo så var den som bjöds in tvungen att göra en betalning.

Ok jag förstår. Tack för info.
 

Sebastian.k

Medlem
Hej Sebastian.

Det gick tidigare att förhandla ner beloppet. Jag har lyckats och vet att andra gjort det. Vet dock inte hur det ser ut idag. Om du väljer att bli värvad av någon av oss som använder Billhop (det finns en bra värvningstråd att använda), så får du 5000kr i fribelopp att betala räkningar för. Värvar du sedan någon får du 10000kr i fribelopp. Kör hårt :)

Ok, tack. :)
 
Någon som testat Betalos föra över pengar till bankkonto-funktion efter de nya kontrollerna infördes 1 september. Försökt flera gånger med mitt SEB SAS Mastercard utan att lyckas. Allt fungerar fram till jag ska verifiera med BankID eller SMS-kod för efter det står det att köpets nekats av kortutgivaren.

Har inte gjort det på länge så gränserna för belopp är inte problemet. Har även provat att ställa om kortets inställning till godkänn alla köp men resultatet blev detsamma.
 

mha321

Medlem
Problemet är väl att TransferWise är till för att göra internationella överföringar, dvs mellan två olika valutor. Så det går att föra över pengar till ett bankgirokonto, men jag tror inte att det går att göra det från svenska kronor, utan i så fall så måste man föra över från t.ex. EUR. Då åker man först på valutapåslaget från sitt kreditkort och sen TWs avgift på det.
Väcker upp en gammal punkt.

Numera kan man ju fylla på ett "borderless account" direkt i SEK från sitt MC. Och göra en bankgiro betalning från det. Någon som har testat detta i någon större skala?

Avgiften verkar ligga på 0.45% för att fylla på kontot från debit/kredit-kort. Utöver detta en fast kostnad på 9SEK för att göra själva bg-betalningen.

Om man jämför med billhop på 2.5% t.ex. så borde ju alla räkningar dyrare än strax under 450kr bi billigare att betala med TransferWise än med Billhop. (Kommer man under fribeloppet på Billhop så gäller förstås en annan uträkning)

Dessutom så funkar ju inte TransferWise med Amex, och jag skulle säga att det är mindre intressant att göra detta med SAS Mastercard då man dels inte jobbar mot någon 2-4-1 och sen så räknas TW precis som Betalo/billhop mot "kontantgränsen" som man har på Mastercard.
Den begränsningen gäller så vitt jag vet dock fortfarande.
 
Har Betalo ändrat sin app så att det inte går att ange betaldatum för räkningen? Det gick ju tidigare på deras hemsida, men den är ju slaktad från den funktionen numera. Väldigt irriterande. Tänker närmast på den kommande kampanjhelgen 27-29 sep. Hade tänkt lägga in kommande 3 månadshyror plus några andra räkningar under fredag-lördag (backend är SAS MC).
Billhop verkar lida av samma problem på nätet. Anger betaldag den 27 och får info om att betalning dras redan den 23:e. Anger jag 30:e istället så blir det den 24:e.
 
Toppen