Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

PP4EH

Medlem
1. Vad för bilhandlare har du hittat som du kan betala med mastercard hos, alla mina senaste bilar har det varit tvärnobben på utan det har varit Bankgiro/Kontoöverföring.
2. 4% rabatt? Då kanske du ska köpa av någon annan handlare... :rolleyes:
Porsche
och ja det är snålt men bilen är inte ens lanserad än, förbokning så rabatter och dylikt är inte aktuellt.
 

JAONHA

Medlem
Skrev du personnr med 4 eller 2 siffror? Enligt svaret jag fick ska det vara ÅÅÅÅMMDDXXXX. Inga bindestreck, och 4 siffror i året.
Jag angav med sekel och bindestreck. Pengarna dök upp på mitt konto idag med bokföringsdag den 26:e. Betalning gjorde den 20:e mars på kvällen.
 

mha321

Medlem
Jag angav med sekel och bindestreck. Pengarna dök upp på mitt konto idag med bokföringsdag den 26:e. Betalning gjorde den 20:e mars på kvällen.
Hah, ja då gick det verkligen inte fort, men kan man lita på det är det ju safe. Man undrar om det slutade med att de fick göra någon form av manuell hantering då det inte matchade helt eller så.

Bokfört på skattekontot den 26:e alltså? Vad var det för "Expected by" i mailen från Revolut, om du har dem kvar?
 

Skysteam

Medlem
@Budgetresenär
Du verkar ha erfarenhet att överföra DKK till Sverige. Är det från en dansk bank till en svensk bank? Har du gjort provat detta med Revolut t ex? Eller vilket sätt föredrar du? (Jag skulle vilja prova via Revolut, men är inte säker på att jag förstått exakt hur man gör, och funderar på om det faktum att man har ett GB-konto, kommer att ställa till det, dvs att det blir någon form av "via-UK" växling.)
 
@Budgetresenär
Du verkar ha erfarenhet att överföra DKK till Sverige. Är det från en dansk bank till en svensk bank? Har du gjort provat detta med Revolut t ex?
Jag har inte provat att göra det på något spännande sätt, jag har Swedbank i både Danmark och Sverige och gör en vanlig EU-överföring varje månad. Kanske borde jag kolla upp om det finns något bättre sätt, men jag har varit för lat.
 

Johan Gott

Medlem
Finns det fler fakturabetaltjänster för kreditkort än billhop och betalo? I en annan tråd (som jag tror moderatorerna stängt pga olämpligt innehåll) nämndes att det fanns en tjänst som bara tog 1,5% i avgift för Amex-betalningar. Vet ni något om det?
 
Toppen