Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Dantorp11

Medlem
Hej 2-4-1 experter, brukar ni använda Betalo för att komma upp i de 150,000 kr som krävs? Vad sägs om TransferWise om man också har ett utlänskt bankkonto? Amex listar att man inte får Extrapoäng för "Kontantuttag, köp av resecheckar och valuta". Innebär detta att det räknas om man betalar utländska räkningar via Betalo men inte för TransferWise? Tack för hjälpen!
 
Last edited:

lemi

Medlem
Hej 2-4-1 experter, brukar ni använda Betalo för att komma upp i de 150,000 kr som krävs? Vad sägs om TransferWise om man också har ett utlänskt bankkonto? Amex listar att man inte får Extrapoäng för "Kontantuttag, köp av resecheckar och valuta". Innebär detta att det räknas om man betalar utländska räkningar via Betalo men inte för TransferWise? Tack för hjälpen!

Jag har fört över till utländskt konto via Betalo med Amex och fått poäng. Hur det är med TransferWise vet jag inte.
 

Johan_S

Medlem
Försökte betala privatleasingen på bilen via Betalo men kontot verkar vara spärrat om jag väljer mitt Amex, men fungerar fint med Mastercard. Har ni varit med om det tidigare?
 

Meazza

Medlem
Försökte betala privatleasingen på bilen via Betalo men kontot verkar vara spärrat om jag väljer mitt Amex, men fungerar fint med Mastercard. Har ni varit med om det tidigare?
Om betalningen går till ett finansinstitut så brukar Amex vara bra på att spärra detta (då det även bryter mot deras regler).
 

mry

Medlem
Tror inte direkt att det är Betalo som vill spärra något utan mer ett krav rörande inlösen från kortutgivare så som Amex och COOP som måste uppfyllas. Antar att det är som så enkelt att de kollar upp vad företaget som står som ägare till BG/PG bedriver för verksamhet. De som inte har ett separat avtal med Betalo, alltså Mastercard och Visa t.ex., får antagligen betala betala en högre avgift för att använda än för de som har avtal direkt med dem och då anser Betalo att de har koll själva på vad du får betala till osv.
 

Drott

Medlem
Jag har läst lite i tråden men tänkte bara kolla om updaterat läge då tråden formligen exploderat. Finns det några indikationer på att Amex begränsat överföringar/betalning av räkning från Betalo/Billhop, eller verkar detta betraktas som "vanliga" köp som går emot ens köputrymme?
 
Toppen