Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Berglund

Medlem
Precis som Thornado säger så är det naturligtvis inga som helst problem att handla med sitt Amex idag och samtidigt lägga in en bankinbetalning som går iväg till Amex Bankgiro imorgon. Har man 100 000 i kredit limit och handlar för 50 000 så går det alldeles utmärkt att betala av 50 000 eller lägre belopp med en gång. Man behöver således inte vänta till slutet av månaden eller slutet av sin faktureringsperiod.
 

Tonton

Medlem
Som @Berglund nämner så är det absolut inga problem att betala in i direkt för att nolla sitt belopp.
Jag utnyttjar detta varje månad pga att jag har en låg kreditgräns och sedermera måste göra så för att kunna använda kortet en hel månad.
 
Det går utmärkt att sätta in i förväg både på Amex & Mastercard. Satte in 50.000:- extra på premiumkortet iom kampanjen. Har tyvärr inte så överdrivet mycket räkningar. Så nu skall jag erbjuda mig att betala andras;)
 

Glenn E

Medlem
Så detta dök upp i min brevlåda från SEB idag.
Inte särskilt vänligt som om jag skulle ha missbrukat kortet.
I brevet står att betalning via t.ex. betalo är att betrakta som kontantuttag och att beloppet för detta inom Sverige är begränsat till 15000 kronor per 30 dagars period. De hotar med att säga upp kortet ifall beloppet överskrids.
Står denna begränsning i villkoren någonstans???
Cirka 120k hann jag iallafall med...
 

Attachments

  • seb kontantinfo.pdf
    {memory} MB · Visningar: 537
Så detta dök upp i min brevlåda från SEB idag.
Inte särskilt vänligt som om jag skulle ha missbrukat kortet.
I brevet står att betalning via t.ex. betalo är att betrakta som kontantuttag och att beloppet för detta inom Sverige är begränsat till 15000 kronor per 30 dagars period. De hotar med att säga upp kortet ifall beloppet överskrids.
Står denna begränsning i villkoren någonstans???
Cirka 120k hann jag iallafall med...

Begränsningen finns med men på denna länken är det andra belopp än vad du skriver. Där är det 10 kkr per dygn eller 24 kkr per 4 dagar.

https://saseurobonusmastercard.se/k...t-veta/kan-jag-ta-ut-kontanter-med-mitt-kort/
 
Toppen