Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

MrDollar

Medlem
Ja.

Inga exakta summor med ungefär såhär kanske det såg ut:

Spend billhop 10.000:-
övrig spend: 4.000:- på en 10 dagars period.
 

RickardG

Medlem
Ja.

Inga exakta summor med ungefär såhär kanske det såg ut:

Spend billhop 10.000:-
övrig spend: 4.000:- på en 10 dagars period.
Märkligt tycker jag. Det är ju legitima transaktioner, så länge du inte för över pengar till ditt egna konto. Att det inte ska ge poäng är en sak, men att det skulle bryta mot något villkor kan jag inte se.
 

MrDollar

Medlem
Märkligt tycker jag. Det är ju legitima transaktioner, så länge du inte för över pengar till ditt egna konto. Att det inte ska ge poäng är en sak, men att det skulle bryta mot något villkor kan jag inte se.
Håller med. Jag har iaf slutat använda sas mc för betalo/billhop
 

Mikael

Medlem
Varför är SEB så negativa till Billhop & Betalo? Vad är nackdelen för dem? Leder till ökad användning av kortet, borde vara positivt i deras ögon.
 

mha321

Medlem
Ja.

Inga exakta summor med ungefär såhär kanske det såg ut:

Spend billhop 10.000:-
övrig spend: 4.000:- på en 10 dagars period.

Det ser ju inte orimligt ut. Och räknar man bara på 10 dagars perspektiv så blir det ju lätt så eftersom de flesta vanliga räkningar går iväg ungefär samtidigt. Räknar man på hel månad blir det ju typiskt lägre.

Varför är SEB så negativa till Billhop & Betalo? Vad är nackdelen för dem? Leder till ökad användning av kortet, borde vara positivt i deras ögon.
Som ren spekulation kan jag gissa att det har att göra med att de inte ser vem som är mottagare. Det gör dels att mastercards anti fraud system inte fungerar (vilket man iofs kunde tycka snarare skulle vara inlösarens problem än kort utfärdaren), dels att de inte för detaljer av ditt spend-mönster att analysera.

Sedan är det nog ett rätt bra sätt för penning tvätt till ganska låg avgift. Men det borde ju också i första hand vara inlösarens problem. Och betalo/billhop använder nog knappast SEB för inlösen...
 

imartin

Medlem
Jag har betalat rund 10.000 kr med Betalo och SAS MC Premium sedan 16 juni och hittills har det gått bra. Lite små fakturor och två större (bostadsrättsförenings kvartalsfaktura samt preliminärskatt till skatteverket eftersom jag är egenföretagare.)
 

Glenn E

Medlem
Jag verkar inte heller kunna använda premium mastercard för billhop eller betalo längre.
Cirka 90000 hann jag betala innan det tog stopp.
 
Toppen