Betala med kreditkortet hos SL

Diskussion i 'Kreditkort' startad av ekf, 1 Februari 2021.

1. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Chattade med kundtjänst på SL igår, och enligt dem går det att få ut pengarna som laddats på SL Access-kort via kundtjänst på centralen. Återstår att se om det också fungerar i verkligheten. Jag har en halv kortlek med olika SL-kort, så jag ser verkligen fram emot att avskaffa dem.

M.K, Berglund och gastronaut gillar detta.
  2. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det samma pris för en enkelresa om jag blippar mitt Amex eller kör den förbetalda reskassan?

3. bayindirb

bayindirb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det är samma pris.

henke12 gillar detta.
  4. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, 38 kr per 75 minuter oavsett hur du betalar.

henke12 gillar detta.
  5. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med antalet resor jag gör så blir jag glad att kunna pensionera SL-kortet!
    Snart bara körkortet att bära med sig :)

bayindirb gillar detta.
  6. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som hunnit testa med Apple Pay ännu? Kan man köra med ExpressTransit hos SL, eller måste man autenticera varje köp?

7. NotRyan

NotRyan Medlem

Det funkar alldeles utmärkt även i praktiken. Det som inte funkar dock är att ersätta mig fullt ut om jag skulle vilja tömma mitt Access-kort då jag har 37,50 kvar. Jag får nog känna mig blåst på den där femtio-öringen :D:D:D

Resenären och Big Birger gillar detta.
  8. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den automatiska påfyllningen är ju 200 kr, och har så varit en längre tid med lite olika pris på enkelresor.
    Om du loggar in på "Mitt SL" kan du däremot manuellt fylla på reskassan med ett valfritt belopp. Där bör man kunna fylla på så beloppet blir delbart med 38, ifall man vill jämna ut beloppet inför en tänkt avveckling av kortet. Jag har inte testat med 50-öringar dock.

CoooC gillar detta.
  9. NotRyan

NotRyan Medlem

Jo, tack. Jag vet nog hur man gör för att fylla på valfritt belopp. Det har jag gjort många gånger i automat, dock inte ännu efter den senaste höjningen från 37 till 38 kronor :) Kan du lösa femtioöringen blir jag glad, annars är det bara en rolig anekdot...

CoooC gillar detta.
  10. H4ipM8adRg9nvkRu

H4ipM8adRg9nvkRu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    > Till en början kan du köpa enkelbiljetter till vuxenpris. På sikt kommer du även kunna köpa biljett till rabatterat pris (pensionär, student, ungdom).

Kom igång | SL

Undra när detta kommer igång :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!