Senaste nytt

Betala med Amex via Paypal

Matore

Medlem
Om jag köper något från en privatperson, så kan jag ju betala med Amex via PayPal. Men läste i nåt engelsk forum att det var tveksamt och rätt dyrt. Var visserligen en gammal post. Jag testade 50 kr och det gick bra och var ingen avgift. Nån som har fräsch info om detta betalsätt?
 

Xilan

Medlem
Om jag köper något från en privatperson, så kan jag ju betala med Amex via PayPal. Men läste i nåt engelsk forum att det var tveksamt och rätt dyrt. Var visserligen en gammal post. Jag testade 50 kr och det gick bra och var ingen avgift. Nån som har fräsch info om detta betalsätt?
Det kan ju möjligen vara olika villkor i olika länder, men i Sverige är det kostnadsfritt för både den som skickar och den som tar emot.
Som Swish fast man får poäng helt enkelt.
 

igelkotten

Medlem
Om jag köper något från en privatperson, så kan jag ju betala med Amex via PayPal. Men läste i nåt engelsk forum att det var tveksamt och rätt dyrt. Var visserligen en gammal post. Jag testade 50 kr och det gick bra och var ingen avgift. Nån som har fräsch info om detta betalsätt?

Betalade privatperson med Amex för 3 veckor sedan utan några avgifter öht.
 

ekf

Medlem
Jag har sålt lite grejer via Tradera det senaste halvåret. Av köparna har två personer valt att betala via Paypal, det var inga problem att kostnadsfritt föra över pengarna till mitt bankkonto.
(Man vill ju inte handla med dem direkt från Paypalkontot, då går man ju miste om poäng...)
 

Johans00

Medlem
Precis så. Här är en tydlig sammanställning av vad det kostar för mottagaren:

PayPals avgifter är tydliga och utan dolda kostnader

3,4 % + 3,25 (som mest). Det innebär att de där 50 kr kostar 4,95 att ta ut för säljaren.

Men säljaren kan ju använda saldot för att betala annat istället med Paypal och då kostar det inget.
Det där är för företag, trådstartaren skrev ju privatperson. För privatpersoner är det gratis att skicka, ta emot och ta ut till bankkonto.
 
Toppen