Jag tänkte köpa en bil på mitt kort och meddelade kundtjänst att jag avser att sätta in pengar och sedan kontakta dem med anledning av "stort belopp"... fick samma svar. Verkar vara ett standardiserat svar.
Annars har jag vill åtskilliga tillfällen både "nollställt" min kredit och haft ett stor tillgodo som saldo...men nu när jag kontaktade kundtjänst så fick detta svar! God dag yxskaft. Jag har nu svarat igen att detta är en win-win situation, jag får poäng och de får provision...De borde väl vara glada att folk också sätter in pengar??
Eller är en "bra kund" som handlar 100% av sitt kreditutrymme och därefter betalar på maximal tid, därav maximeras räntan för SEB kort...???
Vad menar de med "Det är viktigt att tänka på att din köpgräns ska täcka inköp för två månader"...?
Det är din köpgräns som styr hur mycket du kan handla för. Detta gäller även om du har gjort förskottsinbetalningar på ditt kort. Det är viktigt att tänka på att din köpgräns ska täcka inköp för två månader. I våra kontovillkor under paragraf 4 står det:
SEB Kort tillämpar vidare av säkerhetsskäl vissa gränser för högsta belopp per transaktion och per tidsperiod och förbehåller sig rätten att neka transaktioner.
Rekommenderar dig att ansökan om att höja din köpgräns. Dock är högsta köpgränsen du kan ha på kortet 300 000 kr.
Om du höjer gränsen så återkom till oss per telefon någon dag innan. Det finns en säkerhetsspärr som tar vid när du gör större engångsköp.
Önskar dig en trevlig helg!
Med vänlig hälsning,