Senaste nytt

Besviken på BA i Business class på Boston-London

Turkish serverar tydligen också full 5-rätters middag i Business, oavsett om flyget går vid lunchtid eller kl 2 på natten.
Det stämmer. I motsatts till BA serverar de dessutom mat som går at äta. Jag äter dock inte middag mitt i natten, inte ens om jag redan har betalat för den. Flyger man från IST, så kan man ju äta gott i loungen, där det står hur många kockar som helst som lagar mat dygnet runt.

Johan
 

Senator

Moderator
Det stämmer. I motsatts till BA serverar de dessutom mat som går at äta. Jag äter dock inte middag mitt i natten, inte ens om jag redan har betalat för den. Flyger man från IST, så kan man ju äta gott i loungen, där det står hur många kockar som helst som lagar mat dygnet runt.

Johan

Nej BA och kulinarisk upplevelse överlags är inte världens bästa kombination.. håller med...
 

NotRyan

Medlem
Nej BA och kulinarisk upplevelse överlags är inte världens bästa kombination.. håller med...

Det är inget specifikt för BA. Även fast jag nu är anglofil och gillar UK skarpt, så nödgas jag ju medge att traditionell brittisk mat är, ja kanske inte den bästa kulinariska upplevelsen överlag...

Mvh
/NotRyan
 

Alx

Medlem
Sleeper Service är i grunden ett riktigt bra koncept. Särskilt för de som har London som slutdestination och bara vill få lite sömn på den korta flygningen. Men för oss som ska vidare till södra Europa är det ofta dock mindre lyckat de gånger man hamnar på BA förhatliga snålkoncept "extended breakfast" vidare från London. Kombinationen sparsmakad ombordservice med ännu en sparsmakad ombordservice känns inte helt hundra bra... Man blir otroligt hungrig då. Av det skälet undviker jag Sleeper Service-flygningar... Men det som borde ändras är ju såklart "extended breakfast" på typiska lunchflygningar, INTE Sleeper Service konceptet.
 

ALU

Medlem
Men för oss som ska vidare till södra Europa är det ofta dock mindre lyckat de gånger man hamnar på BA förhatliga snålkoncept "extended breakfast" vidare från London. Kombinationen sparsmakad ombordservice med ännu en sparsmakad ombordservice känns inte helt hundra bra... Man blir otroligt hungrig då. Av det skälet undviker jag Sleeper Service-flygningar... Men det som borde ändras är ju såklart "extended breakfast" på typiska lunchflygningar, INTE Sleeper Service konceptet.

Det är de gånger man kör en "extensive breakfast" i Galleries lounge...
 

Alx

Medlem
Det är de gånger man kör en "extensive breakfast" i Galleries lounge...

Lounger i all ära... Men hur man än vrider och vänder på det så suger BA "extended breakfast" och "afternoon tea". Det är i mina ögon inget annat än ett dåligt försök att spara in några extra penny på maten ombord. Vid lunchtid förväntas lunch. Vid middagstid förväntas middag. Vare sig mer eller mindre.

Sleeper Service är däremot något helt annat. På de flygningarna tycker jag att den förenklade ombordservicen är logisk och skapar ett mervärde för mig som resenär.
 

freno

Medlem
Jag flög odr - lhr i förrgår och tycker att sleeperservice var super! det var en riktigt bra buffé i loungen innan, och när vi kom på planet frågade de om vi ville ha mat (nån fisk med räkor samt panacotta till efterrätt) men vi ville sova så hoppade den, var kanske 10% som åt resten sov. Men kommer definitivt att boka sleeper service i fortsättningen, släkt i kabinen efter start och sen vakna utvilad i London.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vill inte att det blir OT i andra trådar så väljer jag att skriva här istället.
Citat från http://www.businessclass.se/forum/b...-british-airways-club-world-3.html#post190644

Haha...kul kommentar, men det var ju inte riktigt så utan snarare en tolkningsfråga med referens till vad riktig sleeper-service är, t ex den som SAS hade för ett antal år sedan.

Jag förstår inte hur du kan kalla det tolkningsfråga. :confused:
Om det står t ex "buffet service" förväntar jag mig en rejäl måltid men om det står "sleeper service" förväntar jag mig att kunna sova bra och inte en rejäl måltid på en sådan kort nattflygning (nettoflygtid under 6 timmar).
Som andra skrev, det finns mackor/snacks att äta om man är hungrig.
 

Concorde

Founding Member
Jag är precis lika förbryllad som du Dr. Miles.
Snacka om att inte kunna acceptera/erkänna att man haft fel förväntningar/misstagit sig och gå vidare.
 
Toppen