Besviken på AmEx

Diskussion i 'Kreditkort' startad av lemi, 15 Juli 2018.

  1. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Priority Pass som hör till Amex Platinum kan man numera söka direkt online, inget behov av att fylla i den tramsiga pdf blanketten. Dock krävs fortfarande kortnumret, varför man naturligtvis ingalunda först måste ha fått sitt Amexkort, oavsett om det är huvudkort eller extrakort, innan man kan effektuera Priority Pass ansökan:
    Priority Pass™ Ansökan
     
    Zniper och lemi gillar detta.
  2. lemi

    lemi Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur är det nu man säger... slutet gott, allting gott.

    Fick mitt Platinum-kort idag. YES :p !
    Lyckades även registrera Priority Pass med hjälp av deras kundservice så nu kan jag köra med den digitala versionen.

    Äntligen kan jag och Fru LEMI besöka Pontus in the Air för första gången :) (vilket sker i morgon).
     
    tjalle, flygahitochdit, Tonton och 11 andra gillar detta.
  3. Mattias Holmén

    Mattias Holmén Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det stämmer nästan. Huvudkortsinnehavaren av de nya platinum kort (kredit) behöver ej ansöka. Det skickas ut automatiskt när AMEX ansökan är godkänd. Kommer ca 1-3 dagar efter AMEX kortet.

    Extrakortsinnehavaren måste ansöka och därmed ha kortnumret.
     
    jumbooze och lemi gillar detta.
  4. Herr Sjödin

    Herr Sjödin Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Kan skriva under på att Amex har varit väldigt sega när det gäller att hantera kortansökan. Har för mig att det tog ca 5 veckor för mig att få mitt platinum i brevlådan. Det som ställt till det för mig har dock varit att jag har en person i min närhet som är en s.k. PEP vilket innebär att jag behövt fylla i en särskild blankett som tydligen ska granskas av Londonkontoret och sedan anmälas till Finansinspektionen. Risken finns ju att det inte är Amex fel att det tagit i tid... men för mig som kund är det likväl tråkigt att missa loungebesök.
     
    Lounge Lizard gillar detta.
  5. Mattias Holmén

    Mattias Holmén Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Du får välja annat umgänge ;)
     
  6. Karlssonskan

    Karlssonskan Medlem

    Ort:
    Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Känns som om jag har haft en väldans tur. Beställde ett Amexkort i månd morse och det kom idag. Detta mitt under semestertider oxå. :D Däremot så har jag inte sett röken av ngn UC.
     
    Jönsson gillar detta.
  7. hypoethical

    hypoethical Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Bestämde mig för att byta från Amex Premium -> Elite då vi lyckades trigga vouchern på tre till fyra månader (införskaffades i slutet på mars). Ansökte tisdag kväll och fick kortet idag - mycket skyndsamt.
     
    jumbooze gillar detta.
  8. kilu00

    kilu00 Medlem

    Åter förskaffat mig ett Platinum-kort. Hade ett för några år sedan, men av olika anledningar gick vi skilda vägar. Har de slutat med välkomstpaketen? Förr fick man några bagagetaggar, snygg förpackning och ett trevlig välkomnande. Denna gång kom det bara ett kuvert med kortet.

    Idag hörde jag av mig till Travel för att få hjälp med att boka parkering inför flygresa. Swedavias webbokning har krånglat för mig i början av veckan, så tänkte att de kanske kan hjälpa till så slipper jag lägga ner mer tid på det eller behöva ringa till Swedavia och stå i telefonkö. Får till svar av Amex att det bokar jag själv på Swedavias webbplats? Trodde Travel/Concierge var till för att få hjälp med typ en sån tämligen enkel service? Kanske är det bara blombud som gäller numer. Kollade på att boka restaurang häromdagen och även där verkar det som man ska boka själv på CONNOISSEUR/Amex . Förr ringde man bara och de fixade.
     
    lemi gillar detta.
  9. JohnR

    JohnR Medlem

    Land:
    Sverige Sverige

    Concierge är bortrationaliserat.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×