Senaste nytt

Best Western Winter Promo

Homer

Medlem
Bra promo för US/Canada, ingenstans står det att det bara är för de med Amerikansk/Kanadensisk adress.

Best Western Rewards - Best Western North America

Jag får detta meddelande när jag försöker registrera, jag försökte även ändra adressen men det hjälpte inte
Kan det möjligen vara så att siten känner igen IP adressen?
Our records indicate this Best Western promotion is not available in your region.

Någon med erfarenhet av BWs promos?
Jag bor nästan aldrig där men just nu skulle det passa.
 

Homer

Medlem
Jag svarar på min egen fråga efter att ha gjort några experiment.

1. Testade först att ändra till en Amerikansk adress, gick ändå inte att registrera

2. Provade sedan att hitta på ett namn och amerikansk adress, DÅ gick det.
Har man en gång registrerat med Svensk adress är man alltså märkt för livet.

3. Ringde If you have trouble registering for the promotion please contact
Rewards Customer Care at 1-800-237-8483 and mention promotion code WINTER12.

Då sa de att det var bara för Amerikaner och Kanadensare, har man en Svensk
adress så får man bara kampanjer för den regionen.

Detta bekräftar bara vad jag redan visste, att BW är sämsta hotellprogrammet
utan jämförelse, annat än för Amerikaner.
 

henkedio

Medlem
Har också förstått detta, lyckades matcha mitt aclub med BW diamond nyligen, skulle ha tag i rum i Köpenhamn nu i helgen. Trots att jag "bitchade" litade med mn nyfunna status så blev det minsann inget genomslag, visste att jag inte kunde begära något men trodde ändå att man var värd något för dem när man var intresserad av att boka rum för 17 dagar i fenruari (Denver)
 

Homer

Medlem
Status med BW betyder bara lite mer poäng, fast poängintjäningen är ändå så usel att det inte är något att hetsa upp sig över, det lustiga är att jag har inte bott på BW på två år men har inte blivit nedgraderad utan är fortfarande Platinum.

Sen har vi det här med att poängen inte förfaller, om man är Amerikan alltså, för oss andra förfaller de om det inte är någon aktivitet under 1 år.
Jag brukar kreditera en hyra med AVIS då och då för att hålla kontot vid liv, ger normalt 1000 poäng och det är hyfsade kampajer då och då Earn double points, plus save up to 25% on global rentals (BW 2011)

Ett tips Topguest Check-In Bonus, se nere till höger -> Best Western - Best Western Rewards - Aktuellt & Erbjudanden ger bara 50 poäng, men det räcker för att hålla kontot vid liv.

När jag har lyckats använda poängen och nollställa kontot kan de sticka upp sitt lojalitetsprogram, får vid de enstaka tillfällen när jag bor på BW kreditera till Eurobonus eller något. På vissa udda platser kan BW vara bästa alternativet, speciellt i USA.

Jämför med kampanjen de hade i somras:
Stay 3 times at BW worldwide between 19 Jun and 14 Aug, to earn a free night voucher good through 31 Jan 2012 (in US/Canada/Caribbean only). En Amerikan kunde alltså bo på BW i Sverige 3 nätter och få en natt gratis varsomhelst men en svensk får inte något extra när han bor på amerikanska hotel.
 
Toppen