Senaste nytt

Best Western - 20 % bonus på travel card (få 120 för köp av 100)

TP12

Medlem
Såg att de har detta erbjudande: Travel Card | Best Western Hotels & Resorts :

"The Best Western Travel Card®
Get a $20 Bonus Gift Card With Each $100 Gift Card Purchase
Give the Gift of Travel®. The Best Western Travel Card allows you to fit over 100† countries and territories worldwide into your wallet. Travel Cards can be purchased in a variety of denominations in either USD, CAD, GBP, or EUR. The Travel Cards can be redeemed at any BWH Hotel Group branded hotel that accepts the Travel Card as payment.

Starting on April 1, 2021 for every $100 Travel Card purchased online you will receive a $20 BONUS card. The bonus cards will expire on November 15, 2021. The $100 purchased Travel Cards have no expiry date and can only be purchased with a credit or debit card on the website to earn the bonus card (BWR point purchases or on property purchases for Travel Cards will not be awarded a bonus card). This offer is valid for purchases up to $500 during the promotional period."


Har en bokning med dem i maj och övervägde köpa för 200 EUR men ser i T&C att:

"Offer not valid with any other promotion or discount"

Och har bokat med mastercard-koden = orkar inte chansa. Sen känns denna som en möjlig kraftig begränsning:

"The Travel Cards can be redeemed at any BWH Hotel Group branded hotel that accepts the Travel Card as payment."
 

DavveP

Medlem
Jag chansade, jag har använt TC tidigare en och uppfattar inte att hotellet har kunskap eller kan se att det är kampanj, ivf inte det ordinarie som blir ett vanligt TC. Jag har använt TC (även tidigare bonus TC) även för resturangnotor och kioskköp. Men så sant, man vet aldrig, och man måste göra sin egen riskbedömning.

Gällande acceptans skriver BW Sverige på sin sida: Du kan använda det till att betala hotellövernattningar på alla våra olika hotell.
På vissa hotell kan du även använda ditt Travel Card till sådant som Spa, parkering etc. Kontakta det aktuella hotellet för att få information.

FAQ - Best Western Hotels and Resorts

Utgår från att de fungerar på alla i Sverige eftersom de skriver det i sin FAQ.
 
Last edited:

Tamas

Medlem
Det verkar att det inte är 20% rakt, utan $20 för varje $100. Alltså $100-$199 ger $20 bonus, sen $200... ger $40 bonus.
Jag utgår från min transaktion av EUR 120 där jag fick EUR 20 som bonus. Vem förstår...
 

Homer

Medlem
Det verkar att det inte är 20% rakt, utan $20 för varje $100. Alltså $100-$199 ger $20 bonus, sen $200... ger $40 bonus.
Jag utgår från min transaktion av EUR 120 där jag fick EUR 20 som bonus. Vem förstår...


Står ingenstans att du ska få 20%, erbjudandet är:


For every $100 Travel Card purchased online you will receive a $20 BONUS

 
Toppen