Hmm, låter som att de flesta företag drar åt svångremmen. Med det följer mindre F. C och M, medan Y class växer.
Därför blir F och C allt dyrare beroende på tillgång/efterfrågan. Flygbolag är världsmästare på hur marknadsekonomi fungerar. Flygstolar ruttnar fortare än osåld köttfärs, det är ju färskvara.
Självklart vill alla företag att dess anställda skall resa så billigt som möjligt, frågan blir då om billigast alltid är bäst i det stora hela? Nej, jag träffar själv psgr som är helt slut efter två dagars möte på andra sidan jorden. Ofta vill man uppgradera med sina faktiskt privat intjänade poäng, (för man kramar ur det sista av sin anställda för att spara löjliga pengar) och dessa är inte värda ett dugg ibland, man håller kunder på halster och väntar till the dead end i gaten. Då duger poängen plus lite privata utlägg, och väl ombord så ser man att F eller C inte alls är fullbelagda. Kan iofs bero på trasiga stolar m.m att det är förvånansvärt tomt. Har läst en del "skräckhistorier" här ovan. Har man långa flygresor, 15 eller fler/ år plus arbetet hemma så skall man kräva minst C class, annars tar man slut.
Själv väljer jag inte mina resor, det gör Roster Planning som krasst talar om vart i världen jag tar vägen nästa månad. Mitt jobb är omvänt, jag jobbar när andra försöker vila, och andra vilar när jag försöker vara vaken. Med ett smile så klart