Senaste nytt

Beslutsångest Lufthansa First Class

Elberto

Medlem
Därför att LH:s A340-600 flotta genomgår just nu total uppfräschning medens deras A380-flotta har 4-5 år på nacken.

Hmm, det är faktiskt inte sant.

Titta t.ex. på deras första A380 (D-AMAI). Den har flugit BEJ-FRA idag som LH721. Senaste hårdvaran är installareda enligt LH’s hemsida.

” The latest First Class facilities are available on this flight.”
 

RickardG

Medlem
Så, då var det ändrat. Jag kollade i morse att det fortfarande fanns plats och ringde Tallinn på direkten. 15 minuters telefonkö resulterade i att samtalet kopplades ner. Testade igen och kom fram en kvart senare. Naturligtvis hade platsen då försvunnit :(
Nu ikväll tog jag mig en ny titt och då har en plats till dykt upp. Jag förbannar telefonsystemen, Tallinns öppettider och SAS oförmåga att låta mig boka biljetter online och ser framför mig att även denna plats slinker mig ur händerna. Inget att förlora, jag ringer vanliga numret till SAS och hoppas på att kunna gråta ut hos EBG-supporten. Eftersom vanliga kundservice är stängt blir jag vidarekopplad till.....Tallinn. De hjälper mig villigt att ändra bokningen utan problem! Tack för den SAS/Amex/Tallinn :)

När det gäller A380 och A340 med ny/gammal F så visar Lufthansas egna verktyg att båda flighterna har nya F, sen kan man ju aldrig vara helt säker på vilken maskin som faktiskt står där när man ska iväg så det är klart att det är en risk om inte alla plan är uppgraderade. Har jag förstått saken rätt så finns det en del egenskaper på A380 som kan vara trevliga, som högre kabintryck, tystare, större fönster, bättre/större badrum etc. så jag ser fram emot resan!

Tack för alla tips!
 
A

Aurora

Guest
Når er det B747 med stol+seng blir borte fra markedet? Jeg har nok bonuspoeng til en tur/retur med F ene vegen og C andre vegen i høst. Får ikke nok poeng til first+first begge vegene før til neste år. Spørsmålet er: skal jeg vente til å ha nok poeng til first class tur/retur, eller gå for first + biz? Er B747 med stol+seng worth it, legge inn godt med tid på FCT og maxe ut opplevelsen ene vegen?
 

palmen

Moderator
Når er det B747 med stol+seng blir borte fra markedet? Jeg har nok bonuspoeng til en tur/retur med F ene vegen og C andre vegen i høst. Får ikke nok poeng til first+first begge vegene før til neste år. Spørsmålet er: skal jeg vente til å ha nok poeng til first class tur/retur, eller gå for first + biz? Er B747 med stol+seng worth it, legge inn godt med tid på FCT og maxe ut opplevelsen ene vegen?
Det försvinner till sommaren (om inget ändrats), finns en tråd om detta någonstans (har inte tid att söka efter den nu).
Personligen så älskar jag B747 planen och hade som mål att flyga LH F på övervåningen med stol+säng någon gång i livet, så för min del så var det värt varenda poäng. Personligen tycker jag det är kul att ha haft egen säng ombord och ville verkligen testa detta :)
 
A

Aurora

Guest
Det försvinner till sommaren (om inget ändrats), finns en tråd om detta någonstans (har inte tid att söka efter den nu).
Personligen så älskar jag B747 planen och hade som mål att flyga LH F på övervåningen med stol+säng någon gång i livet, så för min del så var det värt varenda poäng. Personligen tycker jag det är kul att ha haft egen säng ombord och ville verkligen testa detta :)

Mente og jeg hadde sett det men søkfunksjonen her inne er så frustrerende noen gang at det halve kan være nok :p
Er helt enig med deg. Derfor hadde det jo kanskje vært greit å hive seg rundt ASAP.... Hm hm. Med bonuschallengen til SAS tror jeg jeg kommer akkurat innafor, avhengig av hva Lufthansa mener med "i løpet av sommeren".....
 
Når er det B747 med stol+seng blir borte fra markedet? Jeg har nok bonuspoeng til en tur/retur med F ene vegen og C andre vegen i høst. Får ikke nok poeng til first+first begge vegene før til neste år. Spørsmålet er: skal jeg vente til å ha nok poeng til first class tur/retur, eller gå for first + biz? Er B747 med stol+seng worth it, legge inn godt med tid på FCT og maxe ut opplevelsen ene vegen?
Hvis du har point til F+C(2 bookinger) bør du også have point nok til F+F(1 booking) :)
 

Perra

Medlem
Lånar denna tråd då frågan är snarlik. I färd med att boka min Amex 2-4-1 och har hittat LH F tor FRA-HND samt ANA F för FRA-HND.
Aldrig flugit F med något av bolagen. Finns dessvärre ingen ANA F hem från Asien. Så valet är att köra LH F x 2 eller ANA F från FRA och LH F från HND men då missa FCT.

Således värt skippa FCT för ANA F?
 

Magino

Medlem
Lånar denna tråd då frågan är snarlik. I färd med att boka min Amex 2-4-1 och har hittat LH F tor FRA-HND samt ANA F för FRA-HND.
Aldrig flugit F med något av bolagen. Finns dessvärre ingen ANA F hem från Asien. Så valet är att köra LH F x 2 eller ANA F från FRA och LH F från HND men då missa FCT.

Således värt skippa FCT för ANA F?

du får till gång till FCT om du reser vidare från FRA med exempelvis LH. Dvs du kan ta den på vägen hem. jag skulle blanda. alltid roligare att testa flera olika produkter.
 
Toppen