Senaste nytt

Besöka Menzies Lounge på Arlanda vid ankomst

Dr. Miles

Expert
Lustigt, jag skulle säga att just den bredvid SAS funkar iaf. Det är den jag använt några ggr när jag ankommit. Har visat mitt Diners bara och inget boardingkort. :)
Jag har samma erfarenhet från den tiden Diners erbjöd obegränsad fritt antal loungebesök.

Däremot kollade loungevärdinnan mitt boardingkort när jag använde loungen sist (i år).
 

bossefin

Medlem
Har varit där rätt många gånger och aldrig blivit ombedd att visa boardingkort. Har dock inte varit där i år, senast var nog i oktober-14.
 

Jacob

Medlem
Min uppfattning är att rätt många tredjepartslounger har blivit tuffare med detta senaste månaderna. Försökte i Hamburg att besöka lounge vid ankomst och fick nej och hon letade då fram någon skrivelse från Priority Pass.

Förstår egentligen inte detta då de får betalt hur som helst, men så är det.
 

Jonas C

Medlem
Ett annat alternativ är förstås att göra den förbjudna klassikern, dvs. boka en flexbiljett med SK, gå in i loungen på T5 och därefter avboka. (Inget jag själv skulle göra...).
Ett gammalt boardingkort fungerar också för att komma in.
 

Samosaguas

Medlem
Ett gammalt boardingkort fungerar också för att komma in.
Så du lämnar helt enkelt fram ett boardingkort från en helt annan dag och då är det inga problem?
Förstår egentligen inte detta då de får betalt hur som helst, men så är det.
Onekligen lite konstigt att de inte vill ha så mycket intäkter som möjligt. Möjligen kan man förstå det om det är väldigt fullt i loungen.
 
Jag har sällan varit med om att de kollar boardingkort i Menzies (schengen t5) vid inträde med PP. Däremot frågar de om destinationen. Jag var på Exec i torsdags och Business i april i år. Blev insläppt utan BP - däremot hjälpte de mig att printa Bp för min resa. De frågade dock inte om det vid inpassering, så ankomst borde funka.
 
Bumpar gammal tråd med lite ny info.. Jag hade en diskussion med loungepersonalen på ARN Menzies Executive Lounge om boardingkort vid inträde. På senare tid finns det en regel via Menzies att kräva boardingkort vid inträde. Detta för att komma till att passagerare har gått in på föräldrars-kort. Däremot på frågan om inträde vid ankomst så fungerar det att uppge flightnummer på avgående flyg och hänvisa till att boardingkort finns lagrat på plastkort. Ovanstående har jag diskuterat på Arlanda.
På Malaga fungerar inträde med PP vid ankomst. Möttes av kommentaren "du har ju access, vi måste bara koppla dig till ett flyg" :). Det verkar
 
Hjälper ju inte vid Arlanda, men när jag flög från Landvetter för en månad sedan så kollade de inte boarding pass om man viftade med ett Priority Pass.
 
Toppen