Senaste nytt

Besöka Menzies Lounge på Arlanda vid ankomst

Samosaguas

Medlem
Är det möjligt att betala sig in i denna lounge vid ankomst till Arlanda? Jag anländer några timmar innan resten av familjen och tänkte att man kunde spendera dessa i loungen.
 

fcx

Medlem
Är det möjligt att betala sig in i denna lounge vid ankomst till Arlanda? Jag anländer några timmar innan resten av familjen och tänkte att man kunde spendera dessa i loungen.

Du visar väl normalt inte boardingkort på dessa lounger? Osäker dock, eftersom jag inte besökt just denna.
 

Jacob

Medlem
Menzies Business Lounge (bredvid SAS-loungen) är stenhårda på att kolla boardingkort och du kommer inte in som ankommande passagerare. Jag har försökt. Menzies Executive Lounge i F-piren har jag aldrig testat detta med.

Menzies Aurora Lounge i terminal 2 är det inga problem att besöka vid ankomst förutsatt att du ankommer från en Schengendestination.
 

Samosaguas

Medlem
Menzies Business Lounge (bredvid SAS-loungen) är stenhårda på att kolla boardingkort och du kommer inte in som ankommande passagerare. Jag har försökt. Menzies Executive Lounge i F-piren har jag aldrig testat detta med.

Menzies Aurora Lounge i terminal 2 är det inga problem att besöka vid ankomst förutsatt att du ankommer från en Schengendestination.
Någon som testat att komma in i Menzies Executive Lounge vid ankomst?

Menzies Loungen i terminal 2 kan jag väl inte ta mig till om jag landar på teminal 5, eller?
 

Jacob

Medlem
Någon som testat att komma in i Menzies Executive Lounge vid ankomst?

Menzies Loungen i terminal 2 kan jag väl inte ta mig till om jag landar på teminal 5, eller?
Nej terminal 2 kommer du inte till om du landar i terminal 5.

Helt oavsett vilka regler de har på Menzies Executive Lounge kan det dock vara värt att poängtera att denna stänger ganska tidigt, kl 18.30 måndag-fredag och kl 15.30 resp 16.30 på lördag resp söndag.
 

johhenrik

Medlem
Lus
Menzies Business Lounge (bredvid SAS-loungen) är stenhårda på att kolla boardingkort och du kommer inte in som ankommande passagerare. Jag har försökt. Menzies Executive Lounge i F-piren har jag aldrig testat detta med.

Menzies Aurora Lounge i terminal 2 är det inga problem att besöka vid ankomst förutsatt att du ankommer från en Schengendestination.
Lustigt, jag skulle säga att just den bredvid SAS funkar iaf. Det är den jag använt några ggr när jag ankommit. Har visat mitt Diners bara och inget boardingkort. :)
 

Jacob

Medlem
Lus

Lustigt, jag skulle säga att just den bredvid SAS funkar iaf. Det är den jag använt några ggr när jag ankommit. Har visat mitt Diners bara och inget boardingkort. :)
Hur länge sedan var det? Jag testade i mars i år senast. Ingen tvekan om att regeln finns där (hon visade något papper) men vissa i personalen kanske inte kollar lika noggrant.
 

Agö

Medlem
Ett annat alternativ är förstås att göra den förbjudna klassikern, dvs. boka en flexbiljett med SK, gå in i loungen på T5 och därefter avboka. (Inget jag själv skulle göra...).
 

johhenrik

Medlem
Hur länge sedan var det? Jag testade i mars i år senast. Ingen tvekan om att regeln finns där (hon visade något papper) men vissa i personalen kanske inte kollar lika noggrant.
Det är ett tag sen. Garanterat inte i år. Kanske inte ens förra året. Så reglerna kan ju helt klart ha ändrats.
 
Toppen