Senaste nytt

Besök på nya Frantzén

Mediana

Medlem
Ja, men det blir väl att ta sig dit i alla fall. Är det ett ställe för två på tu man hand, eller lämpar det sig bättre för sällskap?
 

Agö

Medlem
Ja, men det blir väl att ta sig dit i alla fall. Är det ett ställe för två på tu man hand, eller lämpar det sig bättre för sällskap?
Det var åtminstone fem par på plats. De flesta sitter vid det gemensamma bordet (i vinkelhakeformat) men det finns även bord för två vid t.ex. fönstret och så ett större bord för större sällskap (som vi lade beslag på). Vill nog påstå att det passar för alla typer av sällskap.
 

Kevinator

Medlem
Jag kan hålla med trådstartaren om att Frantzen känns riktigt prisvärt! Jag och en polare provade restaurangen för drygt en månad sedan. Klassen är oerhört hög och slår allt annat jag provat (20-tal Michelinkrogar runt om i världen därav många tre-stjärniga).

Det var kanske något hårt att kalla vissa rätter ”dipp”, jag såg det snarare som en andlig paus för hjärnan och själen, så att man inte sjunger ”halleluja” 6 timmar i sträck.. ;)
 

palmen

Moderator
Endast en meny (16 serveringar) gäller - det står en iofs fritt att bara äta köttet men prislappen på 3000 kr kvarstår. Drycken kan förstås varieras, du kan säkert dricka öl rakt igenom - vi fick bl.a. en japanskinspireradlager som Frantzén specialbeställt från en bryggare i Sverige.

Med tjugo platser är det ju dessvärre lite kämpigt att bara gå dit. Jag var precis inne och såg att det går att käka lunch den 2 december kl. 12. Hugg!
2 Dec är jag redan uppbokad på att dricka öl hela dagen i utlandet :)
 

rlager

Medlem
Kul! Då var vi där samtidigt i torsdags. Synd att jag inte visste så att vi kunde ha passat på att hälsa. Sagolik upplevelse tycker jag. Mitt andra besök sedan de öppnade i nya lokaler. Världsklass!
 

flum

Medlem
Kul! Då var vi där samtidigt i torsdags. Synd att jag inte visste så att vi kunde ha passat på att hälsa. Sagolik upplevelse tycker jag. Mitt andra besök sedan de öppnade i nya lokaler. Världsklass!
Se där!! Trist att vi inte visste, hade ju varit en BC-träff i den högre skolan:D.
 

jsn

Medlem
Ser verkligen fantastiskt ut! Verkar lätt vara värt en heldag :)
Som vanligt oerhört fina bilder! Det är roligt för nu börjar jag känna igen @flums uttryckssätt, perspektiv, färger, fokusplacering och skärepdjup, mm mm den känns bekant numera :) Jag kan inte fullt ut beskriva den med ord men bilderna har en igenkänningsfaktor som jag gillar.
 
Toppen