Senaste nytt

Berlins nya storflygplats - Brandenburg “Willy Brandt Airport"

imartin

Medlem
Ah det är faktiskt mycket möjligt att det var Business loungen jag var i, inte Senator! Ingången är samma för båda, och sedan hade man bara ett val. Och jag glömde fråga/kolla (var lite omotiverad med tanke på stämningen på flygplatsen)
 

imartin

Medlem
Tror en annan dag, efter pandemin, och när det inte är mörkt ute, skulle min Lounge upplevelse se annorlunda ut. Det är ju faktiskt väldigt trevligt att kunna titta ut på flygfältet. Fast även igår, med bara ett fåtal personer i loungen, så var alla fåtöljplatser vid fönstren upptagna (corona avstånd inräknat).
 

fcx

Medlem
Just när man tror att det inte kan bli så mycket värre så verkar det som att personalen får regelbundna elchocker. Några citat:

Staff at Berlin’s new Brandenburg Airport are reportedly receiving shocks while working in the new terminal. The shocks have been severe enough to require rescue services and ambulances in some cases, according to reports. This repeated issue has led trade unions to call for the new Terminal 1 to close for repairs

While a spokesperson for the Federal Police says, “These usually do not lead to injuries, but can cause startle reactions,” staff reports give a very different account. On January 6th alone, 11 cases of shocks were documented, four of which needed emergency services. In total, there have been over 60 such incidents, with many going unreported, according to staff.


Hela artikeln:
Staff Are Reportedly Getting Static Shocks At Berlin's New Airport - Simple Flying
 
Toppen