Senaste nytt

[Bekräftat] SWISS beställer 6st Boeing 777-300ER

Tockstew

Medlem
Sätena i business på A321 ser misstänkt lika ut de som TK använder i Comfort Class...vet inte om det är samma modell.
 

johhenrik

Medlem
Jag har flugit ett otal ggr mellan ARN-IST och bara haft "riktiga" business seats en eller 2 ggr vad jag kan minnas. De är inte som Comfort-sätena utan lite bättre till o med tycker jag. Bättre recline och mer fotstöd så att säga.
 

johhenrik

Medlem
Tror mig veta att det är så här: Man plockar inte bort Comfort Class på de plan som finns, men kommer inte installera det i nya flygplan. De plan som har Comfort Class kommer få fortsätta ha det tills de ska fasas ut 2016, av naturlig anledning... Så är det iaf sagt enligt en intervju med den turkiska chefen (hittar inte länken).

Själv tycker jag att man borde testa kabinen inom Europa... En del anslutningsflyg med TK är ganska långa. På ARN-IST hade jag gärna betalat extra för dessa säten.

Det är ju synd. En biljett t o r ARN-PVG i A (billgaste Comfort) kostar 8500kr, vilket jag anser vara ett grymt bra pris. Mycket för pengarna, helt klart.
 

Jonas C

Medlem
8500 är vad alla Premium Economy borde kosta enligt mig. Övriga bolag prissätter Y+ närmare Business än Economy, vilket tycks leda till eskalerade förväntningar och besvikelse hos kunder (exempelvis AF där man enbart betalar för en marginellt bättre stol, och inget annat).
 

johhenrik

Medlem
TK är ju enda bolag (utom SK kanske) som har en riktig Premium Economy anser jag. Sätena är ju som SAS gamla long-haul business. Grymt prisvärt när man köper det för 8-12.000kr på en resa av längden IST-PVG eller IST-LAX etc.
 

A380*G

Medlem
Jag anser att NZ, NH och BA har riktiga premium economy också. För att inte nämna TG som kör C-stolar. Men smaken är som baken...
 
Boeing 777-300ER kommer bli överlägset störst och ha längst räckvidd i Swiss flotta.
Vilka är Swiss tyngsta ic linjer? 777 borde ha stor potential på dessa.
Jag gissar på ca 350 stolar med monkey 3+3+3 och ca 380 om LX går för monkey 3+4+3.

Swissair flög Boeing 747 i ca 30 år.
Är det någon här som minns vilka linjer Swissair regelbundet flög 747 på?
 

Dr. Miles

Expert
SWISS kommer att köra deras Boeing 777-300ER plan inom Europa i början av nästa år (2016).

Kod:
eff 08FEB16 Zurich – Geneva
 LX2802 ZRH0730 – 0820GVA 77W x6
 LX2807 GVA1000 – 1055ZRH 77W x6

Service does not operate from 12MAR16 to 19MAR16. 777-300ER service to Geneva operates until 25MAR16


eff 08FEB16 Zurich – Frankfurt
 LX1072 ZRH1215 – 1320FRA 77W x6
 LX1073 FRA1420 – 1510ZRH 77W x6

From 20FEB16, service operates on Day 24. 777-300ER service to Frankfurt operates until 22MAR16


eff 08FEB16 Zurich – Barcelona
 LX1956 ZRH1710 – 1855BCN 77W x6
 LX1957 BCN1955 – 2145ZRH 77W x6

Service does not operate on 12FEB16, and from 10MAR16 to 23MAR16. 777-300ER service to Barcelona operates until 24MAR16


eff 12FEB16 Zurich – London Heathrow
 LX326 ZRH1635 – 1720LHR 77W 12FEB16/13FEB16/20FEB16
 LX318 ZRH1005 – 1050LHR 77W 13FEB16/20FEB16

 LX327 LHR1855 – 2135LHR 77W 12FEB16/13FEB16/20FEB16
 LX319 LHR1220 – 1505LHR 77W 13FEB16/20FEB16

Källa: SWISS Outlines Boeing 777 European Operations in Feb/Mar 2016 | Airline Route
 
Toppen