Senaste nytt

Bekräftat: SAS har köpt LN-RKP (ex-LAN)

Ska ni samlas och säga farväl sedan för LN-RKP office space style? :D

Eller så får LN-RKP pensionera sig vid Aeronautical Museum i Belgrad.

IMG_5429.jpg
 

Isak21

Medlem
LN-RKP blir SK 953 till Miami. Med mig på. Från ensam på 1A i mina drömmar till nu delad plats (1A 1B). Grannen är iaf trevlig ..... :(

Fick 10.000 i claim, inom ett dygn från att ja mailade. Vet att en del fått mer men är ändå nöjd eftersom de va en enkel business-poängresa bokad med flypremium för 36.000 (nu således 26.000)
 

Flytoheaven

Medlem
Fick 10.000 i claim, inom ett dygn från att ja mailade. Vet att en del fått mer men är ändå nöjd eftersom de va en enkel business-poängresa bokad med flypremium för 36.000 (nu således 26.000)
Verkar ju vara väldigt varierande i ersättning. Jag fick 60000 extrapoäng + 12000 statuspoäng när jag hamnade på denna kärra i början av februari. Känns som jag drog vinstlotten när jag läser vad andra fått.
 

Kebalibre

Medlem
Verkar ju vara väldigt varierande i ersättning. Jag fick 60000 extrapoäng + 12000 statuspoäng när jag hamnade på denna kärra i början av februari. Känns som jag drog vinstlotten när jag läser vad andra fått.
Att det är lite av ett lotteri när det gäller ersättningar från SAS är inget nytt men att få baspoäng låter både märkligt och ovanligt.
 

Tjaeng

Medlem
Baspoängen var alltså dom vanliga för att åka Business HKG-CPH, så inget "extra" utöver extrapoängen.

Isåfall ersättningsnivån kanske är korrelerad med bokningsklass? Om du fick 12000 för ett leg måste du ha varit bokad i C eller D. Känns på något sätt logiskt att nån som pungat ut typ 17000kr enkel väg får mer poäng i komp än någon som är bokad i Z via plusgrade el.dyl.
 
Toppen