Bekräftat: SAS har köpt LN-RKP (ex-LAN)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Agö, 21 April 2017.

1. lucasd

lucasd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Svårt att säga. LN-RKH landade ju nu också på morgonen i god tid innan, så om inget förändrats gällande plan i appen och inget sker sista minuten så är det nog inte RKP.

Samosaguas gillar detta.
  2. Isak21

Isak21 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LN-RKP blir SK 953 till Miami. Med mig på. Från ensam på 1A i mina drömmar till nu delad plats (1A 1B). Grannen är iaf trevlig ..... :(

Sir Lemon, Lounge Lizard och Brandforce gillar detta.
  3. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Jag förstår inte vad du är upprörd över, är det något konstigt att folk har olika preferenser?

Sir Lemon, Brandforce och MrDollar gillar detta.
  4. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men här är ju själva fokusen på flygupplevelsen. Jag förstår alldeles utmärkt varför man kan bli sur över ankungen. Det är inte vad SAS gör reklam för gällande C/Plus.
    Samtidigt överlever jag att åka den med..

Remington Steele och MrDollar gillar detta.
  5. NTA

NTA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag överlever också LN-RKP. Men jag ser mina flygresor lite som avkoppling och återhämtning då jag gör extremt många resor åt öst och tillbaka per år.
    Så att hamna på tex RKP i en stol som är trasig är inte optimalt. Jag vilar hellre i C än på lediga helger hemma.

Sir Lemon gillar detta.
  6. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det handlar ju för många här om att man slitit ihop poäng för att någon gång om året få åka riktigt "fint", kanske med käresta som guldkant och då kan jag förstå besvikelsen. För andra som kanske snittar 30-40 longhaul i C/F per år så spelar några vändor i ankungen mindre roll.

7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut. Senast jag åkte gav crew till och med 110 % i arbetet med att forcera ned och upp säten som låst sig. Skräp är vad det är.

RKP har verkligen struttat runt under mars och besökt Köpenhamn, Stockholm, Oslo, Miami, New York, Beijing, Tokyo, San Francisco, Hong Kong och Chicago. En riktig trotjänare som naturligtvis gör sitt jobb. Så länge SAS kompenserar för den undermåliga kvaliteten är det helt OK.

8. ELOS

ELOS Medlem

Idag MIA-CPH

9. B380-9 XWB

B380-9 XWB Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Idag ser det ut att bli CPH-IAD.

Var tvungen att boka om och befarade det värsta när det plötsligt inte gick att välja säte och Gold Service menade att det även fanns rad 9 och 10 att välja på när jag ringde in.

Kul upplevelse att få flyga denna, men kanske främst för möjligheten att få kompensation.

Daniel Larsson, Sir Lemon och jumbooze gillar detta.
  10. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Daniel Larsson, Filip, Johan Gott och 7 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!