Senaste nytt

Behövs kreditkortet vid incheckning?

JensE

Medlem
BA brukar efterfråga på LHR om man inte checkat in online.
När jag hämtar ut boardingpass i automat de gånger jag reser utan checkat baggage så måste jag även trycka in mitt kort (både ARN och LHR).
 
Är på semester och har lite smått panik och har ej hunnit läsa igenom hela tråden... Pga British Airways-intrånget fick jag spärra mitt Coop MedMera Mer-kort som jag har köpt 20+ framtida flygbiljetter med. Av gammal vana stoppade jag in det spärrade kortet, istället för det nya, i bankomaten och bankomaten behöll kortet. Hur orolig ska jag vara över att nekas boarding på mina 20+ framtida resor eftersom jag inte kan uppvisa kortet som biljetten köptes med? Tror ni det går lika bra att logga in på internetbanken och visa inköpstransaktionen?
 

agehall

Medlem
Är på semester och har lite smått panik och har ej hunnit läsa igenom hela tråden... Pga British Airways-intrånget fick jag spärra mitt Coop MedMera Mer-kort som jag har köpt 20+ framtida flygbiljetter med. Av gammal vana stoppade jag in det spärrade kortet, istället för det nya, i bankomaten och bankomaten behöll kortet. Hur orolig ska jag vara över att nekas boarding på mina 20+ framtida resor eftersom jag inte kan uppvisa kortet som biljetten köptes med? Tror ni det går lika bra att logga in på internetbanken och visa inköpstransaktionen?
Inte alls skulle jag säga. Det är ju bara att du säger som det är - du har inte kvar kortet längre. Om du har handlat biljetterna via flygbolagens hemsidor finns det inga krav på att du ska kunna visa upp det när du ska flyga.
 

Dr. Miles

Expert
Om du har handlat biljetterna via flygbolagens hemsidor finns det inga krav på att du ska kunna visa upp det när du ska flyga.
Det beror nog på vilket flygbolag det är.
När jag köpte biljett på Air Chinas Hong Kong webbsida och reste från Hong Kong, ville de se mitt kreditkort som jag använde till betalningen vid check in.
 
Toppen